Odpoved -
65
|
o. Pavol Eirene,
C.Ss.R.
|
5. máj
2000
|
Voistinu
Voskrése!
Drahy brat Marcel,
znovu som si precítal
svoju predoslú odpoved na túto tému
(otázka císlo
13,). Vidím, ze moja
konklúzia zo Sv. Písma (ohladom
termínu "sviatky nekvasenych chlebov") bola trochu
unáhlena, lebo treba uznat, ze - za predpokladu
teórie dvoch kalendárov - i Písmo i
Pán Jezis mohli, z prozretelnostnych
dôvodov, pouzit nezávisle ktorúkolvek
moznost.
Aspon tu vidíme, ako si
clovek nemôze byt prílis istym svojim
vlastnym úsudkom a ako je dobré, ze v
mnohych otazkach nám svieti istota viery.
Instrukcia z
Kongregácie pre Vychodné Cikrvi,
ktorú spomína o. Ilko (otázka
cislo
11), hovorí, ze
kazdá cirkev by si mala zachovat zvyk, ktory
zdedila po svojich otcoch a aby tak v symbolickej
forme vyjadrila jednotlivé doplnujúce
aspekty eucharistického tajomstva.
Co sú to vsak tie
"doplnujúce aspekty eucharistického
tajomstva" a co by mali symbolizovat?
Napadla ma cudná
myslienka. Co ak nekvaseny chlieb predstavuje velky
rozkvet Cirkvi (Kristovho tela) na Západe na
pociatku krestanskej éry a kvaseny chlieb rozkvet
Cirkvi na Vychode neskorsie. Ved aj vo Fatime je
príslub, ze Rusko sa obráti, co by
znamenalo velky rozkvet vychodného obradu. Kvaseny
chlieb je casovo vzdy po nekvasenom. To je vsak len ciste
moja fantázia.
Dakujem za pekny
príspevok.
o. Eirene