

Otázka
- 117
|
Homosexualita
- som gay
|
25.
aug 2002
|
Dostojny o.
Eirene,
velmi vazne
potrebujem radu. Som gay. Prosim, poradte mi, co mam
robit. V zivote som prisiel do kontaktu uz s vela muzmi.
Spociatku som sa riadil pomocou In fuga salus. Az neskoro
som prisiel na to, ze to nebol dobry napad, pretoze tymto
sposobom som sa chcel zachranit. Chcel som sa spasit. JA
SAM. Zabudol som, ze bez Krista to nejde. No dalo sa mi
zit.
Cim som vsak
starsi, tym je to horsie. Citim sa viac osamely. Co mam
robit? Ako mam v sebe potlacit tuzbu milovat?
Uz sa mi
niekolkokrat stalo, ze nejaky chalan o mna prejavil
zaujem. Ak nie je veriaci, celkom sa da ignorovat. Ale ak
je veriaci, co mam robit? Ako si ho mam nevsimat?
Ako sa mam k nemu
spravat? Ako si nemam vsimat tie pohlady? Prosim, poradte
mi.
Peter
Odpoved
|
o.
Eirene
|
30.
aug. 2002
|
Drahy
Peter!
Dakujem za Tvoju
otázku, ktorá sa zaiste mnohych
zainteresovanych aj nezainteresovanych dotkne a
mnohí sa zamyslia nad váznostou duchovnych
skutocností, zivota a nábozenstva.
Myslím, ze Tvoja otázka je dar, ktory
dávas tym, ktorí nemajú odvahu
príst s tymto problémom na povrch. Nech Ti
Pán za to dá osobitnú milost pre
vyriesenie Tvojho problému.
Mozno vies, co
katolícka Cirkev ucí o homosexualite.
Napríklad Katechizmus katolíckej Cirkvi
hovorí:
2357.
Homosexualita oznacuje vztahy medzi osobami
muzského alebo zenského pohlavia,
ktoré pocitujú vylucnú alebo
prevládajúcu pohlavnú
prítazlivost voci osobám toho
istého pohlavia. V priebehu
stárocí a v rozlicnych kultúrach
nadobúda velmi odlisné podoby. Jej
psychicky vznik ostáva z velkej casti
nevysvetleny. Tradícia, opierajúc sa o
Sväté písmo, ktoré
predstavuje homosexuálne vztahy ako velmi
závaznú zvrátenost,
[por.
Gen 19:1-29 ; Rim 1:24-27 ; 1 Kor 6:10 ; 1 Tim
1:10]
vzdy hlásala, "ze homosexuálne
úkony sú svojou vnútornou povahou
nezriadené". Sú proti
prirodzenému zákonu.
Zatvárajú totiz pohlavny úkon
pred darom zivota. Nepochádzajú z
opravdivého citového a sexuálneho
doplnania sa. V nijakom prípade ich nemozno
schvalovat.
2358. Nemaly
pocet muzov a zien má hlboko zakorenené
homosexuálne sklony. Táto
objektívne nezriadená náklonnost
je pre väcsinu z nich skúskou. Treba ich
prijímat s úctou, súcitom a
jemnocitom a vyhybat sa akémukolvek
náznaku nespravodlivej diskriminácie
voci nim. Aj tieto osoby sú povolané
plnit vo svojom zivote Boziu vôlu a, ak
sú krestanmi, spájat s Pánovou
obetou na krízi tazkosti, s ktorymi sa
môzu stretnút v dôsledku svojho
stavu.
2359.
Homosexuálne osoby sú povolané k
cistote. Cnostami ovládania sa, ktoré
vychovávajú k vnútornej slobode,
niekedy aj pomocou nezistného priatelstva,
modlitbou a s pomocou sviatostnej milosti sa
môzu a majú postupne a rozhodne
priblizovat ku krestanskej dokonalosti.
2396. Spomedzi
hriechov, ktoré sú v závaznom
rozpore s cistotou, treba spomenút
onániu (masturbáciu), smilstvo,
pornografiu a homosexuálne styky.
Chcel som iba
citovat zopár viet, ale nakoniec sú tu
vsetky paragrafy, kde katechizmus homosexualitu
spomína.
Viem, ze ten, kto
sa topí, nepotrebuje prednásku o
Archimedovom zákone. Avsak co som tu uviedol
sú slová Cirkvi.
Homosexuálny
SKLON nie je este hriechom, ale SKUTKY nemozno v nijakom
prípade schvalovat. Nezálezí na tom
teraz odkial sa homosexuálny sklon vzal, treba
vediet, co robit dalej.
Len pred
chvílou som jednej osobe povedal, a aj Tebe
hovorím, casto pristupuj k svätej spovedi (aj
dvojtyzdenne, - ale riad sa v tom spovedníkovou
radou), ak môzes, chod aj denne na sv. omsu a k sv.
Prijímaniu. Modli sa, najmä ruzenec (kazdy
den). Takto sa "postupne a rozhodne" priblizuj ku
krestanskej dokonalosti, t.j. hladaj ako by si pomohol
ludom v ich potrebách namiesto, aby si hladal a
rozmyslal ako ukojit svoje ziadosti. "Dávat" sa
clovek naozaj musí ucit.
Tvoja
zásada "v úteku je spása" je aj
nadalej platná, ale musís k tomu pridat to,
co katechizmus i ja som práve spomenul (aj
sám si to vlastne objavil). To rozlisovanie, ci je
niekto veriaci alebo neveriaci nemá v tomto
prípade zvlástny vyznam. Cholera je
nákazlivá choroba. Ale nie je menej
nákazlivá od katolíka ako od
nekatolíka. Preto sa musís stránit
(In fuga
salus) kazdej
osoby, ktorá by Ta mohla priviest do hriechu. To
neznamená "ignorovat" niekoho, ale znamená
to, nedat mu ZIADNU prílezitost, nepripustit
ziadny flirt i keby to vyzeralo akoby sme ho ignorovali.
Nesmieme nikoho ignorovat v zmysle pohrdania, ale
môzeme mat odstup a drzat ludí "od tela" z
váznych dôvodov. A toto je velmi
vázny dôvod. Treba obrátit pozornost
na inych ludí, ved nie vsetci sú gayovia.
A to je
práve to riesenie (okrem spomenutych duchovnych
zbraní). Obrát CELÚ svoju pozornost
na to, ako by si mohol ludom pomôct. Co by si pre
nich mohol urobit. Vsímaj si, co jednotliví
ludia potrebujú. Zober si osobu po osobe,
ktoré sú v tvojom okruhu, SADNI SI a
rozmyslaj, co sú ich skutocné potreby a ako
by si im Ty mohol v tych potrebách pomôct. A
potom aj pomáhaj. Toto presne slovo "milovat"
znamená. Preto nevidím ziadny dôvod,
preco by si mal v sebe potlácat túzbu
milovat. Potom Ta aj iní budú
milovat.
Ked
hovorís, Peter, ze sa cítis vzdy viac
OSAMELY a zdôraznil si, ze si sa SÁM chcel
spasit, zdôraznil si len to isté
dvakrát. Zo samoty sa nemôzes vyliecit
sám. Potrebujes na to inych ludí. Boh Ti
dáva inych ludí, cez ich potreby. Ludia
majú tisíce potrieb. Ako môzes byt
osamely, ked Ta ludia potrebujú? Ked pre nich nic
nerobís, potom samozrejme, ze si osamely. ROB pre
nich, co môzes a nebudes vediet, co je to slovo
osamelost. Ale práve hriech je to, ktory z
nás robí egoistov a sebcov, lebo kto je
otrokom hriechu, ako môze byt sluhom svojho brata?
Len aktívne a vedomé konanie dobra ludom ta
zbaví Tvojho otrokára, lebo ked budes im
slúzit, nebudes môct slúzit hriechu.
Ked budes mysliet na ich potreby, nebudes môct
mysliet na niecie pohlady.
Nech Ta Pán
sprevádza a Matka Bozia ochranuje.
o.
Eirene