Na veky!
Amen! Pokoj aj s Tebou!
Aj na Tvoju
otázku odpovedám neskôr a preto aj
Tebe sa ospravedlnujem.
Tvoja
otázka je velmi dobrá a nevidím
dôvod, preco by nebola vhodná na
zverejnenie. Pravda, ktorá by nemohla
obstát pri zverejnení, nie je
pravdou.
Co sa tyka
Tvojej otázky, scasti som na nu uz odpovedal.
Odpovedal som totiz na ich námietky,
ktoré majú v stati "SVÄTÁ
OMSA". Stalo sa to skrze otázku, ktorú
mi písal Pandy, ktory podla vsetkého sa
dostal do styku s ludmi (biskupa?) Olivera
Oravca.
Je
to otázka cislo 60.
Potom
neskôr na to reagoval Jozef Rz., ktory,
zdá sa, bol tym clovekom, ktory sa
rozprával s Pandym (otázka
císlo 77).
Jemu som odpovedal pri otázke
císlo 92.
Dalsie stanovisko mi od neho neprislo.
Nuz ak si
precítas uvedené otázky, budes
môct vidiet, ze niekedy sú ich
námietky velmi komplikované. Avsak ich
komplikovanost, ci nárocnost nie je
dôvodom, aby sme na ne neodpovedali. Cirkev a
zdravá logika má odpoved aj na tie
najkomplikovanejsie námietky.
Hlavou skupiny
ludí, ktorí majú aj
uvedenú web stránku, je Oliver Oravec.
Údajne je biskupom. Ak bol nálezite
vysväteny biskupom, potom je biskupom, ale ak
nebol, potom nie je biskupom. Tym chcem povedat iba
to, ze je tu moznost, ze je biskupom, ale ak nie je
spojeny (a ja viem, ze nie je) s pápezom, potom
nemá ziadnu jurisdikciu a preto je schizmatikom
a pravdepodobne aj heretikom. Nemá ziadnu
autoritu pre veriaceho katolíka.
Odpovedat teraz
na vsetky jeho stránky, ktoré sú
na internete, je nad moje sily. Jednu stránku,
vyssie spomenutú, som vlastne uz zodpovedal.
Ostatné sa mi mozno podarí zodpovedat
behom casu.
Myslím,
ze táto Tvoja otázka môze priniest
na povrch nieco velmi, velmi zaujímavé,
kedze táto téma je spojená s inou
velmi aktuálnou situáciou. Táto
téma zrejme vyjde na povrch pri riesení
a reagovaní na stránky Olivera
Oravca.
Tu by som chcel
trochu premeditovat ich prvú stránku, -
"Úvod".
Oliver Oravec hovorí (jeho citáty
budú zelenou farbou):
Uplynulo
33 rokov od skoncenia tzv. 2. vatikánskeho
koncilu
Oliver Oravec
teda neuznáva 2. vatikánsky koncil.
Cirkev ako taká a najmä pápez je
ten, kto prehlasuje koncil za vseobecny alebo nie. Nie
je to nikdy jednotlivy biskup, alebo jednotliví
biskupi.
Túto
Novú cirkev odstartoval "pápez"
Ján XXIII.
Oravec
neuznáva pápeza Jána XXIII. A
neuznáva ani nasledujúcich az po
dnesného Jána Pavla II. Podla neho to
nie sú pápezi.
Kazdy
správny katolík vedel, ze je to
samotny Duch Sväty, ktory chráni
pápeza od bludov vo veciach viery a
mravov
To
hovorí správne, len by som pridal, ze
kazdy správny katolík nielenze vedel,
ale aj vie, ze je to tak. Podla akého
kritéria pán Oravec rozhodol, ze
pápez Ján XXIII. nie je platnym
pápezom. Musel by najprv jasne dokázat,
preco pápezova volba bola neplatná, a
ked uz raz bol platne zvolenym za pápeza, podla
akého kritéria prestal byt
pápezom? Nuz kazdy katolík musí
verit, ze pápez, nech by osobne bol akykolvek,
nikdy sa nemôze mylit "ex cathedra" (t.j. v
otázkach viery a mravov). V tom s pánom
Oravcom plne súhlasím.
Ved
ako si mozno inaksie vysvetlit, ze od skoncenia
koncilu vyse 120 000 knazov opustilo knazskú
sluzbu, stá tisíce reholníkov
opustilo reholny stav. Rocne len v U.S.A. sa
udeluje priemerne 50 tisíc "zrusení",
cize anulácií manzelstiev, z ktorych
väcsina sú vlastne rozvody.
Toto sú
velmi závazné skutocnosti, ale tieto
skutocnosti urcite nie sú následkom
údajného zlyhania pápezov v
otázkach ucenia ohladom viery a mravov (to je
proste nemozné a nikto to ani nemôze
dokázat). Tieto skutocnosti súvisia, ako
to ja vidím, s tym, co povedala a predpovedala
Panna Mária vo Fatime. Jedná sa o
fatimské tajomstvo, ktoré, - ako to to
uvádza kongregácia pre vieru, - sa
skladá z troch rozlicnych castí.
Prvá cast je vízia pekla. Druhá
cast sú slová Panny Márie,
ktoré potom povedala:
"Videli
ste peklo, do ktorého sa
dostávajú duse úbohych
hriesnikov. Aby sa duse zachránili, Boh chce
vo svete zaviest poboznost k môjmu
Neposkvrnenému Srdcu. Ak sa urobí to,
co vám poviem, mnohé duse budú
zachránené a bude mier. Vojna sa
blízi ku koncu, ale ak ludia
neprestanú urázat Boha, zacne sa este
horsia za pontifikátu Pia XI. Ak raz
uvidíte noc oziarenú neznámym
svetlom, vedzte, ze je to velké znamenie
dané vám Bohom, ze ide trestat svet
za jeho zlociny vojnou, hladom,
prenasledovaním Cirkvi a Svätého
Otca. Aby sa tomu zabránilo, prídem
ziadat o zasvätenie Ruska môjmu
Neposkvrnenému Srdcu a o zmierujúce
sväté prijímania v prvé
soboty. Ak sa mojím prosbám vyhovie,
Rusko sa obráti a nastane mier. Ak nie,
Rusko svoje omyly rozsíri po celom svete,
spôsobí vojny a prenasledovanie
Cirkvi. Dobrí budú umucení,
Sväty Otec bude musiet vela trpiet,
rôzne národy budú úplne
znicené. Nakoniec vsak moje
Neposkvrnené Srdce bude triumfovat.
Sväty Otec mi zasvätí Rusko,
ktoré sa obráti, a svetu bude
darovaná urcitá doba mieru.
Nuz toto je
jadrom vsetkych udalostí, ktoré sa
odohrávajú za poslednych sto rokov.
Rusko rozsírilo komunizmus po celom svete.
Komunisti infiltrovali Cirkev a chcú ju znicit
zvnútra. Samozrejme, ze sa im to
nepodarí, lebo Jezisi Kristus povedal, ze
brány pekelné Cirkev nikdy
nepremôzu. Cirkev nemôze byt nikdy
znicená, ale jednotlivé duse, ako to
hovorí aj Panna Mária vo Fatime,
môzu byt zachránené alebo
zatratené. Nuz boj, ktory prebieha vo
vnútri Cirkvi je dôsledkom
rozsírenia bludov Ruska, napríklad
Teológia oslobodenia.
Panna
Mária podla svojho príslubu
"prídem
ziadat o zasvätenie Ruska"
sa zjavila sestre Lucii 13. júna 1929 v Tuy v
Spanielsku, ked vo velkej a vznesenej vízii
reprezentujúcej Najsvätejsiu Trojicu
oznámila:
Prisiel
moment, ked Boh ziada Svätého Otca, aby
v spojení so vsetkymi biskupmi sveta
zasvätil Rusko môjmu
Neposkvrnenému Srdcu. Prostredníctvom
toho [Boh] slubuje, ze spasí Rusko.
19. augusta
1931 sa sám Pán Jezis zjavil sestre
Lucii v Rianjo v Spanielsku a vyjadril svoju
nevôlu, ked povedal:
Odkáz
mojím sluzobníkom, ze kedze v
odkladaní môjho nariadenia
nasledujú príklad krála
Francúzska, budú ho nasledovat aj v
jeho nestastí.
Nuz nestastia,
ktoré môzeme sledovat, zdá sa,
sú následkom toho, co bolo
oznámené vo Fatime. Boh slubuje, ze
prostredníctvom zasvätenia Ruska
obráti Rusko a príde mier, s cím
samozrejme súvisí poriadok vo svete.
Podmienky
zasvätenia sú teda dve: Aby pápez
zasvätil RUSKO so VSETKYMI BISKUPMI.
Toto sa zatial
nestalo. Napríklad v roku 1984, na 25. marca,
pápez vyzval biskupov, aby s ním spolu
zasvätili "svet" Neposkvrnenému Srdcu
Panny Márie. Zial, - ako povedal o. biskup
Hnilica, - nie vsetci biskupi prijali jeho pozvanie.
Nebola teda splnená podmienka vsetkych
biskupov, a k tomu ani Rusko nebolo vyslovne
spomenuté.
Pre
Svätého Otca to teda nie je
jednoduché, lebo mnohí biskupi ho
jednoducho nepocúvajú. Okrem toho,
zasvätenie je v úzkom spojení s
prvymi fatimskymi sobotami, z coho vyplyva, ze milost
Bozia, ktorá je na zasvätenie
potrebná, závisí aj od
nás, od nasich modlitieb. "Nakoniec", ako
hovorí Panna Mária, Sväty Otec
zasvätí Rusko jej Neposkvrnenému
Srdcu.
Akokolvek,
zatial sme pred tymto zasvätením, a Boh
slubuje zmenu situácie a oslobodenie od zla len
prostredníctvom tohto zasvätenia, nie
prostredníctvom metódy Olivera Oravca a
jemu podobnych biskupov.
Ked Oliver
Oravec dalej hovorí o podielaní sa
biskupov, knazov a reholníkov na
vyvrazdovaní inych katolíkov z
rasistickych dôvodov, nie je to podla
vsetkého nic iné ako zovseobecnovanie
nejakych vynimiek. Pamätám, ze po jednej z
africkych vojen obvinili dve sestricky z
upálnenia ludí v garázi, co, ako
som to sledoval, bola jednoducho loz a iba dalsie
prenasledovanie Cirkvi. Aj Jezisa Krista obvinili zo
zlocinov. Oliverovi Oravcovi sa hodí
akákolvek neoverená informácia,
len ked ju môze pouzit proti Cirkvi a na
obhajobu svojho odpadu od nej.
Ako
cítam jeho úvod, vidím, ze je to
zmes vsetkého mozného, pravdy,
polopravdy, vymyslov a nelogicnosti. Dost ma zarazilo
jeho prehlásenie o Slovensku:
Podobná
situáciu je na Slovensku, ked z
katolíckeho státu sa Slovensko
premenilo na polo-ateistickú krajinu, v
ktorej vo velkych mestách sa viacej
zabíja nenarodenych detí nez sa ich
rodí a kde je viacej rozvodov nez
manzelstiev, ktoré trvajú do smrti ?
Ako je mozné , ze medzi knazmi bolo tolko
spolupracovníkov s STB ?
Tu je mozno
vidiet, ako vsetko dokáze prekrútit, ked
premenu Slovenska na polo-ateistickú krajinu
pripisuje "Novej cirkvi", inymi slovami, podla neho,
Cirkvi na cele s poslednymi styroma pápezmi,
ale nie komunistom. Tu vidiet najlepsie jeho
demagógiu. Podla neho to bola katolícka
Cirkev, ktorá zateizovala Slovensko a nie
komunisti. TREBA K TOMU KOMENTÁR?! Nuz, kto
má reagovat na vsetky tie jeho nezmysly? Ked tu
dokáze napísat takú
hlúpost, ako potom mozno prikladat vôbec
nejakú váhu jeho tvrdeniu o
podielaní sa biskupov na vyvrazdovaní
katolíkov? Ved som zil pocas celého
komunizmu na Slovensku, preto ja sám
môzem dosvedcovat, ze katolícka Cirkev
bola jedinym skutocnym a vyvázenym
protivníkom ateistického komunizmu. A ze
medzi knazmi bolo tolko spolupracovníkov STB?
Aj medzi dvanástimi apostolmi bol jeden zradca
Judás. Ak niektorí spolupracovali, bolo
to nie raz jednoducho zo strachu, tak ako Peter zaprel
Jezisa. To nie je nic nového pod slnkom.
Môj
duchovny vodca o. Michal M. mi rozprával ako ho
vysetrovali estebáci a ako jeden z nich sa mu
chválil: "Polovica knazov je nasich."
(Nemám pochybnosti, ze to vo svojej pyche dobre
prehnal.) O. Michal zodvihol prst a ironicky mu
povedal: "A co tá druhá
polovica?!"
Zdá sa,
ze ani pán Oravec nemieni uvazovat o tej
druhej, väcsej "polovici" dobrych a svedomitych
knazov. Nemieni uvazovat o tych, ktorí zasadili
smrtelnu ranu komunizmu.
Akosi nevdojak
sme znovu pri probléme komunizmu, o ktorom
hovorila Panna Mária vo Fatime. Je pravdou, ze
omyly Ruska sa rozsírili aj v Cirkvi, nikdy
vsak nie v jej oficiálnom ucení (vid
predovsetkym Katechizmus Katolíckej Cirkvi).
Tie omyly sa síria cez mnohych modernistickych
teológov, ktorí vsak ako knazi,
nepredstavujú "MAGISTÉRIUM CIRKVI". Ak
sú tu aj modernistickí biskupi,
tí nie sú vo väcsine. Ci neodpadla
dokonca tretina anjelov z neba?! Ci nehovorí
sv. Pavol:
Ja
viem, ze po mojom odchode vniknú medzi
vás draví vlci a nebudú setrit
stádo. Ba aj z vás samych
povstanú muzi, co budú
prevrátene hovorit, aby strhli
uceníkov za sebou. (Sk 20:29-30)
Nuz nie je to
nic nové alebo prekvapujúce. Ak je tu
snád nieco nové, je to intenzita a
rozmery boja. Ohromná intenzita boja je zrejme
v tom, ze boj je vo svojej záverecnej
fáze. "Nakoniec
vsak moje Neposkvrnené Srdce bude triumfovat."
Sme,
zdá sa, pri konci tohto krízového
obdobia.
Tu mi
prichádza na um, co v jednom zo svojich
clánkov napísala Helen Hull
Hitchcock:
Najväcsím
zlom spôsobenym arcibiskupom Lefebvrom a jeho
nasledovníkmi, myslím si, nie je ani
odmietnutie autority, ani skrupulózny
tomizmus, ani liturgicky rigorizmus, ale to, ze
zutekali od bratov, ze zdezertovali. Ak
uznáme, ze majú pravdu v
ohodnotení stavu Cirkvi, potom sme skutocne
vsetci vyhnanci v Babylone. Ale v tom
prípade by mali úcinkovat ako
Bozí proroci a za kazdú cenu by mali
aj nadalej zostat medzi nami, aby pokracovali v
ohlasovaní pravdy. Schizmou sa pohrdavo
oddelili od falosnej bohosluzby, ktorú
skôr videli ako drinu v otroctve so svojimi
bratmi. Sami stratili nádej a
neocakávali Pánov vlastny
zásah, ktory by nás vsetkych
priniesol spät a vybudoval by chrám. A
tak, nerobia nic, co by nám pomohlo
dúfat, ked sedíme pri riekach
Babylonu a placeme pri spomienke na Sion.
Nuz, aj ked
Oliver Oravec nie je spolocníkom arcibiskupa
Lefebvra, v schizme sú si
spolocní.
o.
Eirene