Ahoj
Riso! a Naveky Amen!
Dakujem
za pekny pozdrav. Konecne Ti odpisujem a
nachádzam si cas. Mal som Ta vzdy na
mysli, lebo otázka od cloveka, ktory
sa vracia k Bohu je najradostnejsia. Vzdy si
myslím, ze si nájdem viac casu
na napísanie odpovede, a tak
odkladám na vhodnejsí cas, a
potom som tam, kde som teraz. Ale zato,
kolkokrát som si spomenul na Tvoju
otázku, a lezala mi na srdci, vzdy som
Ta pozehnal. Mozno to knazské
pozehnanie Ti prospeje viac ako moja odpoved.
Dakujem
aj za Tvoje povzbudenie, ohladom tejto
stránky. Vytvoril som ju pre vsetkych,
ktorí majú vo svojom srdci
nejakú nezodpovedanú
otázku. Ale myslím, ze najviac
som mal na mysli takych, ako si práve
Ty.
Tá
Tvoja otázka ohladom
mariánskeho kultu je tiez velmi
dobrá a opodstatnená. Lebo
mariánska otázka mi
pripadá akoby zavrsenie dospelosti vo
viere. Kedze Ty iba zacínas, alebo
znovuzacínas, svoju cestu viery, je
len samozrejme, ze sa pasujes s touto
otázkou.
Odpovedí
by bolo velmi vela, ale ja to zhrniem do
jednej odpovede za chvílu.
Najprv
vsak chcem povedat, ze viera v Boha nie je
len to, ze veríme, ze existuje, ale ze
veríme, co nám On zjavil. Az
toto je v plnosti viera.
"Objavit"
Boha je iba prvym krokom na ceste k nemu.
Keby nás Boh nicím neprekvapil,
nebol by Bohom. Túto skutocnost
musíme pripustit.
Ked
clovek nájde Boha, je nateseny a povie
si: "Ja a Boh".
A
Boh nemá nic proti tomuto vztahu,
naopak.
Potom
vsak zacnú prekvapenia: Boh sa stal
clovekom. Celkom skutocne a v plnom zmysle
tohto slova sa stal clovekom. Clovekom z
mäsa a kostí. A nikdy, nikdy,
ním neprestane byt! Boh bude clovekom
naveky. Verit v to je otázkou
spásy alebo zatratenia.
Ked
uz raz clovek sa sklonil pred touto pravdou,
t.j. prijal ju, zaprel svoj rozum, ktory to
nemôze nijako pochopit, potom
prichádza dalsia vec: Jedna zo zien je
Matkou Boha.
Kym
ide o Jezisa Krista, jeho tajomstvo presahuje
nás rozum, ale nuz dobre, je to predsa
len Boh, ktory je tu vteleny. A tak clovek
dá bozskú úctu
Clovekovi, ktory je Bohom. Preco vsak by som
mal dat úctu, povie si clovek,
niekomu, kto nie je Bohom a to je
Mária? Ona je predsa púhym
tvorom.
Najprv
na Tvoje vysvetlenie, Bohu sa klaniame,
Máriu si uctievame (ju neadorujeme,
neklaniame sa jej, nedávame jej
Bozskú poctu). Hoci u Márie
hovoríme o "hyperdulii", t.j.
úcte nad vsetky úcty.
Na
Márii pravdepodobne padol aj Lucifer.
Aj Lucifer, hoci bol najkrajsím z
anjelov, a teda aj najbystrejsím a
najmúdrejsím, aj on musel
sklonit svoju hlavu (lepsie povedné
rozum) pred Bohom. Lebo hoci anjeli
majú neporovnatelne lepsí
pochop vecí ako ludia, predsa, Boh je
nad nimi, ako Stvoritel, a preto Boh
nekonecne prevysuje aj anjelov, ci uz
rozumom, alebo v akomkolvek inom ohlade.
Tajomstvá vtelenia sú aj pre
anjelov absolútnym tajomstvom. Ani
anjeli ich nemôzu svojim rozumom
pochopit. Môzu ich iba prijat a to
vierou v Bozie slovo, ci inác
povedané, na základe Bozieho
zjavenia (vyjavenia).
Myslím,
ze naozaj toto bolo prícinou
pádu Lucifera a jeho anjelov. Lebo aj
oni, ako slobodné bytosti, museli
prejst skúskou. Nie je to tak, ako si
mnohí myslia, ze anjeli boli
stvorení v nebi. Ak boli
stvorení v urcitom nebi, nebolo to
este to nebo, kde svätí vidia
Boha z tváre do tváre. Prv nez
anjeli vosli do neba, nevideli Boha z
tváre do tváre. Boli
podrobení prv skúske viery.
Keby videli Boha z tváre do
tváre, nemohli by zhresit.
Teológovia
hovoria, ze Boh zjavil anjelom tajomstvo
vtelenia. A kedze im zjavil tajomstvo,
NECHÁPALI to. Spoznali iba holú
skutocnost, ze je to totiz tak, ale
vôbec nechápali SPÔSOB
osobného spojenia Boha s cloveka v
Kristovi.
Ked
im Boh zjavil Jezisa Krista ako ich
Pána, vôbec to neladilo s ich
rozumom, lebo i pre anjelsky rozum sa to
zdá byt neprirodzené, aby sa
vyssia bytost klanala nizsej, aby sa anjel
klanal clovekovi. JEDINYM dôvodom pre
anjelov prijat toto zdanlivé
protirecenie mohlo byt iba toto: Boh je
väcsí ako my a preto on vie, co
hovorí a jeho slovo je nám
zárukou, ze vsetko je v naprostej
harmónii, a ak sa nám to
zdá byt protirecením, je to iba
preto, ze nevieme o skrytych veciach
(tajomstvách) o ktorych vie iba Boh
(tajomstvá, ktoré
doplnujú a perfektne
harmonizujú nedokonaly pohlad tvora).
Povedat si toto v srdci je opravdivá
POKLONA Bohu. Toto je opravdivé
uznanie Bozstva, jeho múdrosti a moci.
Toto
bolo zrejme prvym krokom, ktory otriasol
pychou Lucifera. Hoci vo svojom anjelskom
rozume jasne videl, ze Bohu patrí
viera, vo svojej vôli sa zacal
búrit. Pycha mu bránila
priznat, ze jeho rozum nie je na
úrovni Boha, ze by Boh mohol vidiet
viac nez on.
Druhym
a definitívnym krokom vzbúry
proti Bohu u Lucifera a jeho anjelov, bolo
podla vsetkého zjavenie Zeny,
ktorá by mala byt královnou
anjelov. Osoba Jezisa Krista nie je
ludská, ale bozská. Panna
Mária je vsak púhy tvor. Jej
osoba nie je Bozská, bola
stvorená. AKO môze Boh ziadat,
aby vyssie slúzilo nizsiemu? Aspon tak
sa to javilo aj anjelom.
A
tu sa podla vsetkého Lucifer
vzbúril definitívne proti Bohu.
Je známy Luciferov vyrok: Non serviam!
- Nebudem slúzit!
O
co tu teda ide? Ide o Boha, alebo o
Máriu v prvom rade?
V
konecnom dôsledku je to vzbúra
proti Bohu. Je to povedat Bohu: Co to
robís?!
Lucifer
v podstate povedal Bohu: "Robís
(tvorís) nezmysly, ked mi dávas
zenu za královnú."
Kazdy
úkon nevery voci Bohu, ked nám
On zjavuje urcité skutocnosti (pravdy)
je v podstate bohorúhaním, je
postavením násho rozumu nad
jeho Rozum, je povysovaním sa nad
Boha.
Co
asi prebiehalo Luciferovi v "hlave", ked sa
búril?
Lucifer
si myslel, ze túto vojnu s Bohom
vyhrá.
Najprv,
mohol by povedat Bohu: "A co na tom, ze Ti
nebudem slúzit?! Vari si ma nestvoril
pre slobodu? Som predsa slobodny a
môzem robit, co chcem. Aky dôvod
by si mal na to, aby si ma
potrestal?"
Predstavujem
si, co si dalej Lucifer myslel: "Boh ma
môze mucit, alebo úplne znicit,
anihilovat, priviest do nicoty, z ktorej ma
stvoril. Boh jedinym úkonom vôle
môze so mnou urobit, co sa mu len
zachce. Bezosporu, po stránke moci sa
mu nemôzem rovnat. Ale porazím
ho morálne. Cokolvek so mnou
urobí, naveky budem môct
povedat, ze hoci slabsí postavil som
sa proti silnejsiemu. Naveky bude
známe, ze Boh ma potrestal bez
príciny, lebo odmietnutie mojej sluzby
na jeho vnútornej bozskej sláve
nemôze nikdy nic zmenit. Boh je, bol a
bude naveky nekonecne stastnym, moja
vzbúra na tom nic nemôze zmenit
a preto pouzitie jeho bozskej moci bude
nespravodlivé, neopodstatnené a
nerozumné."
Lucifer
si nahováral, ze zvítazí
nad Bohom. A tak chvostom svojej nerozumnosti
zviedol na svoju stranu aj tretinu anjelov.
Potom
sa na nebi ukázalo velké
znamenie: Zena odetá slnkom, pod
jej nohami mesiac a na jej hlave veniec z
dvanástich hviezd. Bola
tarchavá a kricala v bolestiach,
lebo mala rodit. A bolo vidiet aj
iné znamenie na nebi: Velky ohnivy
drak; mal sedem hláv a desat rohov
a na hlavách sedem diadémov;
jeho chvost zmietol tretinu nebeskych
hviezd a vrhol ich na zem. A drak sa
postavil pred zenu, ktorá mala
rodit, aby zhltol jej dieta, len co ho
porodí. I porodila syna, chlapca,
ktory má zeleznym zezlom panovat
nad vsetkymi národmi. A jej dieta
bolo uchvátené k Bohu a k
jeho trónu. Zena potom utiekla na
púst, kde jej Boh pripravil miesto,
aby ju tam zivili
tisícdvestosestdesiat dní.
Na
nebi sa strhol boj: Michal a jeho anjeli
bojovali proti drakovi. Bojoval drak i
jeho anjeli, ale neobstáli a uz
nebolo pre nich miesto v nebi. A velky
drak, ten stary had, ktory sa volá
diabol a satan, co zvádzal cely
svet, bol zvrhnuty; zvrhnuty bol na zem a
s ním boli zvrhnutí jeho
anjeli. A pocul som mohutny hlas volat v
nebi: "Teraz nastala spása, moc a
královstvo násho Boha a
vláda jeho Pomazaného, lebo
bol zvrhnuty zalobca nasich bratov, ktory
na nich dnom i nocou zaloval pred
nasím Bohom. Ale oni nad ním
zvítazili pre Baránkovu krv
a pre slovo svojho svedectva; a nemilovali
svoj zivot az na smrt. Preto radujte sa,
nebesia, aj vy, co v nich byvate.
Beda
vsak zemi i moru, lebo zostúpil k
vám diabol, plny zlosti, lebo vie,
ze má málo casu."
Ked
drak videl, ze je zvrhnuty na zem,
prenasledoval zenu, co porodila chlapca.
Ale zena dostala dve krídla
velkého orla, aby mohla odletiet na
púst na svoje miesto, kde ju
budú zivit cas a casy a pol casu
daleko od hada. Had vychrlil za zenou zo
svojej papule vodu ako rieku, aby ju rieka
strhla. Ale zem pomohla zene: zem otvorila
ústa a pohltila rieku, co vychrlil
drak zo svoje papule. Drak sa na zenu
nahneval a odisiel bojovat s ostatnymi z
jej potomstva, ktorí
zachovávajú Bozie
prikázania a majú Jezisovo
svedectvo. Zjv 12:1-17
Ak
zvedie druhych anjelov, ci nie sú
slobodní ako aj on? Preco by mal Boh
do toho zasahovat, ked im dal tiez
slobodnú vôlu? A tak jedna
tretina anjelov sa pridáva k
Luciferovi a stávajú sa z nich
démoni.
Tu
Lucifer vidí raj a stvorenie cloveka.
Je dost mozné, ze zenu, ktorú
tu vidí, pokladá za tú,
o ktorej mu Boh povedal, ze bude jeho
královnou. A tak úlisne
zaútocí a zvedie zenu a cez nu
Adama proti Bohu. Lucifer sa raduje. Dielo
skazy Bozieho stvorenia je dokonané.
Naveky bude to hanbou pre Boha, ze zacal cosi
a pokazilo sa mu to. Jeho Bozská
dokonalost bude naveky narusená.
Ale
Boh by nebol Bohom, keby nás nemohol
uz s nicím prekvapit.
Lucifer
si nemohol ani uvedomit, ze so vsetkou svojou
diabolskou zlomyselnostou a silou pracuje
naplno pre Boha a jeho slávu.
Boh
sa zapojil do stvorenia. On sám sa
stal stvorením. Cosi, co Lucifera
ani vo sne (keby mohol spat) nenapadlo.
Nemohlo ho to napadnút jednoducho
preto, lebo bol plny pychy a
sebalásky, co je opak toho, co je Boh,
- láska, pokora a milosrdenstvo. Ked
zabil Boha na krízi, uz nemohol
povedat, ze Bohu nic neurobil. Boh mal teraz
plny dôvod na osobnú pomstu.
Ale
to este nie je vsetko. Je tu este domyslavost
Lucifera, ze vyhrá aspon v tom zmysle,
ze ako slabsí mal odvahu sa postavit
proti silnejsiemu, proti Bohu.
Zacíname
tu mozno chápat tú známu
castú otázku, preco Boh
jednoducho neznicí diabla, ked
robí tolké zlo.
Boh
povedal v raji diablovi:
Nepriatelstvo
ustanovujem medzi tebou a zenou, medzi
tvojím potomstvom a jej potomstvom,
ono ti rozsliape hlavu a ty mu
zranís pätu." (Gen
3:15)
Boh
dovrsi porázku satana nie
pouzitím svojej takpovediac "hrubej"
bozskej moci, nie cez archanjela, nie dokonca
ani cez muza, ktory sa pokladá za
silnejsiu polovicku clovecenstva, ale
porazí satana cez jednoduchú
zenu. Toto bude totálnym
ponízením Luciferovej pychy a
jeho dokonalou porázkou i v
morálnom zmysle. Ktosi, kto je podla
stvorenstva omnoho nizsie od anjela, a k tomu
este zena, rozdrví hlavu
pysného hada.
Bohuzial,
niektorí sa pri preklade Sv.
Písma odklonili od
stárocí
uznávaného prekladu, kde sa
hovorí "ONA
ti rozsliape
hlavu".
Ale i ústupky v preklade Sv.
Písma sú, ako to
vídím, a ako sa nám to
tu pred ocami vykresluje, iba castou toho
nelútostného zápasu,
ktory sa na pociatku zacal a dovrsi sa
vítazstvom Neposkvrnenej na konci
casov. Tak nám to hovorí aj
Fatima: Nakoniec moje neposkvrnené
Srdce zvítazí.
Panna
Mária nie je ziadnym príveskom
násho nábozenstva, ale
podstatnou realitou velkosti Bozieho
stvorenia.
Sv.
Grignon z Montfortu vo svojej úzasnej
knihe o Panne Márii hovorí
zarázajúcu vetu: Boh nemusel
stvorit Máriu.
Naozaj,
Boh nemusel stvorit Máriu vôbec.
Boh nic nemusel stvorit. Ale On ju stvoril a
dal jej jej presné miesto vo svojom
pláne spásy. Ak nemôzeme
ignorovat existenciu jediného stromu v
parku, lebo inác do neho
narazíme, o to viac nemôzeme
ignorovat existenciu Zeny, ktorá
má rozdrvit hlavu starého hada,
ktory nás zvádza do
zatratenia.
A
v tomto velkom okruhu sme sa dostali
opät k Stvoritelovi, ktorí
tvorí veci tak, ako sám
vidí zadobré a nie podla nasich
krátkozrakych názorov.
Písmo
hovorí:
Skvele
usporiadal velké diela svojej
múdrosti on, ktory bol pred vekmi
a bude naveky. Nic mu nebolo
pridané, nic sa mu nemôze
odnat, nepotrebuje, aby mu niekto
radil. (Sir 42:21-22)
Ktoze
zmeral svojou hrstou vody a obopäl
piadou nebesá, merickou prach zeme
odmeral, odvázil vrchy na
váhe a pahorky na
závazí? Kto usmernil
ducha Pánovho a ktory poradca ho
poucil? U koho sa radil, aby mu
vysvetlil a naucil ho ceste práva,
(aby ho naucil vedomosti) a cestu
múdrosti mu ukázal? Hla,
národy sú ako kvapka
z vedra a pokladá ich za
prások na vázke, hla,
ostrovy dvíha ako smietku. (Iz
40:12-15)
Nám
sa páci, ked Boh stvoril pekné
jazerá, hory, lesy, galaxie, o ktorych
sme donedávna nemali ani potuchy, ale
sa nám akosi nevidí, preco by
nejaká zena mala byt az taká
dôlezitá. Stojíme teda
pred tou istou skúskou ako Lucifer
stál. Prijmeme Boziu múdrost,
alebo sa chceme vzbúrit?
Skloníme hlavu svojho rozumu a
uznáme, ze Boh vie lepsie, co
robí a ze jeho rozum nekonecne
prevysuje nás? Uznáme, ze
vsetka ludská múdrost spolu je
iba "prások na vázke", ba
dokonca "nic"?
My
by sme cakali cosi slávnejsie a tu je
zrazu akási zena v centre pozornosti.
Ale
z toho, co som tu povedal, snád
zacíname trosku chápat z
Bozieho tajomstva a zacíname
chápat Bozie prekvapenie pre
nás.
Mária
je skrytá v Bozom pláne, aby ju
objavili iba tí, ktorí
sú pokorní alebo sú
ochotní sa pokorit.
Boh
postavil vsetko na pokore, lebo láska
a pokora sú neodlucitelné. Boh
svoje najväcsie dielo ukryl do pokory,
do Márie.
Uz
v raji, ako som spomenul, Boh hovorí o
Zene, ktorá bude v nepriatelstve s
diablom. Boh by bol nedokonaly, keby slovo
"nepriatelstvo" nemyslel v dokonalom zmysle
slova. Keby tá Zena bola co i len pri
pocatí priatelkou diabla cez dedicny
hriech, nebolo by to dokonalé
nepriatelstvo. Ale ked Boh hovorí o
nepriatelstve, je to nepriatelstvo,
tá Zena nebude mat nic spolocné
s diablom. Uz to je dôkazom, ze
musí byt pocatá
neposkvrnená. Boh nehovorí o
Eve, tá sa predsa spriatelila s
diablom. Boh v prvej knihe
Svätého Písma
hovorí o Zene, ktorá má
príst.
Dejiny
Starého Zákona nás
pripravujú na príchod tejto
Zeny.
Ked
napríklad Abimelech tiahol do Tebes a
zaujal ho, stalo sa, ze vsetci utiekli do
veze, ktorá tam
stála.
Abimelech
prenikol az k vezi, lebo ju chcel dobyt. A
ked sa dostal az ku vchodu do veze
a chcel rozlozit ohen, nejaká
zena zhodila Abimelechovi na hlavu vrchny
mlynsky kamen a prerazila mu lebku.
Rychle zavolal na svojho sluhu, ktory mu
nosil zbran, a povedal mu: "Vytas
svoj mec a zabi ma! Inác by sa o
mne hovorilo, ze ma zabila zena."
Sluha ho teda prebodol a zomrel. (Sdc
9:52-51)
Vidíme,
ze tu neide o fyzickú smrt, ale o
morálnu. Aká to hanba, ak
slabá zena zabije mocného
bojovníka!
Inym
príkladom tohto morálneho
vítazstva je prípad Sisaru,
ktory utlácal Bozí lud. Boh
oznámil Barakovi:
Chod,
tiahni na vrch Tábor a vezmi
so sebou desattisíc muzov
z Neftaliho synov a zo
Zabulonovych synov! Jabinovho vojvodcu
Sisaru ti s jeho vozmi
a zástupmi privediem
k potoku Kison a dám ti
ho do ruky."
ale sláva
z vypravy, na ktorú sa
vyberás, nebude patrit tebe, lebo
Pán vydá Sisaru do ruky
zeny." Potom Debora vstala a isla
s Barakom (do Kadesa)
Sisara
utekal pesi ku stanu manzelky Kenejca
Hebera Jahel. - Bol totiz mier medzi
asorskym králom Jabinom
a medzi domom Kenejcu Hebera. Jahel
vysla Sisarovi v ústrety
a prihovorila sa mu: "Vojdi,
môj pane, vojdi ku mne! Neboj sa!"
Vosiel teda k nej do stanu
a zakryla ho prikryvkou. Poziadal ju:
"Daj sa mi napit trochu vody, lebo som
smädny." I otvorila mech
s mliekom a dala sa mu napit.
A zase ho prikryla. - Potom jej
povedal: "Postav sa ku vchodu do stanu!
Ked niekto príde a opyta sa
ta: "Je tu volakto?" - odpovies: "Nie je!"
Tu Heberova manzelka Jahel vzala
stanovy kolík, do ruky vzala
kladivo, potichu vosla k nemu
a vrazila mu kolík do
slúch tak, ze prenikol az do
zeme. - Od únavy totiz zaspal.
- A tak zomrel
Tak Boh
v ten den uponízil
kanaánskeho krála Jabina
pred Izraelovymi synmi. (Sdc
4:6-23)
V ten
den Debora a Abinoemov syn Barak
spievali:
Zmizol vodca
v Izraeli, zmizol, dokial som
nepovstala ja, Debora, nepovstala sta
matka v Izraeli
Nech je nado
vsetky zeny pozehnaná Jahel
Rozhána sa na Sisaru.
Preráza mu hlavu. Roztrieskava,
prebíja mu sluchy
Tak
zhynú vsetci tvoji nepriatelia,
Pane! No tí, co milujú jeho,
sú sta vychod slnka v jeho
sile!" (Sdc 5)
Co
je ten dreveny kolík ak nie symbol
dreva kríza, na ktorom zomrel Kristus?
Ten dreveny kríz, ktory bol zasadeny
do zeme a o ktorom ludia svojimi usami
nechcú pocut (prebodáva im to
usi), na svoju vlastnú záhubu.
Lebo
slovo kríza je bláznovstvom
pre tych co idú do záhuby,
ale pre tych, co sú na ceste
spásy, teda pre nás, je
Bozou mocou. Ved je
napísané: "Múdrost
múdrych zmarím a rozumnost
rozumnych zavrhnem." Kdeze je
múdry? Kde je
zákonník? A kde
mudrák tohto veku? Neobrátil
Boh múdrost tohto sveta na
bláznovstvo? Lebo ked svet
v Bozej múdrosti nepoznal
svojou múdrostou Boha,
zapácilo sa Bohu spasit veriacich
bláznovstvom ohlasovania. Lebo aj
Zidia ziadajú znamenia
a Gréci hladajú
múdrost my vsak ohlasujeme
ukrizovaného Krista, pre Zidov
pohorsenie, pre pohanov
bláznovstvo, ale pre povolanych,
tak Zidov ako Grékov, Krista -
Boziu moc a Boziu múdrost.
Lebo co je u Boha
bláznivé, je
múdrejsie ako ludia, a co je
u Boha slabé, je silnejsie ako
ludia. (1 Kor 1:18-25)
A
co povedat o tych najväcsích
predobrazoch Panny Márie, kde je
predobrazená troma celymi knihami:
Ester, Judit a tiez Velpiesen.
V
Knihe Ester, Ester je tá ktorá
zachranuje Bozí lud svojím
príhovorom u krála. Satan je tu
reprezentovany Amanom, ktory chce znicit
izraelsky lud. A nakoniec na zásah
zeny, Ester, Aman odvisne na sibenici, co je
opät obrazom kríza, kde visel
Kristus. Aman pripravil sibenicu
(kríz) pre Izraelitov, ale sám
na nom odvisol. Satan pripravil kríz
pre Krista, ale krízom bol porazeny,
sám skoncil na krízi.
Ester
s nasadením svojho zivota predstupuje
pred krála, co bez súhlasu
krála je pod trestom smrti. Boh
mení královho ducha a ten, ked
vidí Ester bledú,
hovorí:
Co
sa ti stalo, Ester? Ja som tvoj brat,
neboj sa! Neumries, lebo tento
zákon neustanovili pre teba, ale
pre vsetkych ostatnych. Pristúp
teda blizsie a dotkni sa berly!" (Est
15:12-14)
Zákon
dedicného hriechu je pre vsetkych, ale
Mária je jediná pocatá
bez tohoto hriechu, je Neposkvrnená.
Je stvorená pre nás ako
Orodovnica, ktorá sa prihovára
za Bozí lud a zachranuje ho od Amana
(Satana).
V
Knihe Judita, je iná zena,
ktorá zachranuje svoj lud od
Holofernesa, ktory proti nim tiahne s
obrovskym vojskom. Táto zena
odtína hlavu Holoferna jeho vlastnym
mecom. Je tu opät predobraz zeny,
ktorá drtí hlavu nepriatela.
Judita mecom dvakrát zasekne do sije
nepriatela Bozieho ludu a odsekáva mu
hlava. Ci to nie je obraz zeny, ktorá
privádza na svet toho, ktory je Boh a
clovek v jednej osobe? Ci nie je Kristus
Slovo Bozie? Ci nie je slovo Bozie ostrejsie
od dvojsecného meca?
Nie
tu casu rozoberat vsetko zo Starého
Zákona o Zene, ktorá má
príst.
A
co povedat o poslednej knihe
Svätého Písma, kde
vidíme zenu odetú v slnko? Co
povedat o tych, ktorí sú jej
potomstvom? Ktorí nie sú
fyzickym potomstvom, pretoze detmi tej Zeny
sú tí, co
zachovávajú Bozie
prikázania:
Drak
sa na zenu nahneval a odisiel bojovat s
ostatnymi z jej potomstva, ktorí
zachovávajú Bozie
prikázania a majú Jezisovo
svedectvo. (Zjv 12:17)
Ci
to nezapadá presne do náuky
Cirkvi, ktorá nás ucí,
ze Mária je nasou Matkou? Ale to
zhrnutie, ktoré som mal na mysli a
ktoré sa mi v istom zmysle
stáva najsilnejsím argumentom
je to, ze Boh zacal nové stvorenie
(bez toho, ze by staré
znicil).
Kto
je teda v Kristovi, je novym
stvorením. Staré sa pominulo
a nastalo nové. (2 Kor
5:17)
Lebo
ani obriezka nie je nic, ani neobriezka,
ale nové stvorenie. (Gal
6:15)
Kristus
je novy Adam (vid v Liste Rimanom 5:14) a
Mária je novou Evou. Ako Adam je
predobrazom toho, ktory mal príst
(Jezisa), tak Eva je predobrazom tej,
ktorá mala príst
(Márie). Kedze je tu novy Adam a
nová Eva, Boh nemohol zacat svoje
stvorenie s poskvrnou. Ak prvy Adam a
prvá Eva boli dokonalí a bez
hriechu, - a iba predobrazovali vyssiu
skutocnost, - o co viac musia byt
dokonalí novy Adam a nová
Eva!
Co sa tyka Tvojej obavy, ze modlit sa
môzeme iba k Bohu, to nijako
neobstojí, lebo modlit sa k niekomu
(prosit ho o nieco), nie je to isté
ako sa klanat niekomu. Obeta patrí iba
Bohu, ale s modlitbou to nie je tak. Aj Ty mi
píses:
Modlim
sa za Vas, pomodlite sa aby som nezlyhal
otce, ak mozte....
Nuz
ak Ty sa môzes modlit za mna a ja za
Teba, o co skôr sa môze Panna
Mária modlit za nás. Ak sa
bojís prosit Máriu o modlitby,
preco sa nebojís prosit
mna?
Ked
sa chces modlit iba k Jezisovi, je to akoby
deti v rodine chceli hovorit iba s otcom a
nikdy nie s matkou.
Panna
Mária bola a je milosti plná.
Jej neposkvrnené pocatie zaiste nie je
jej osobná zásluha, ale
osobitná milost Bozia. Avsak kdekolvek
neskôr dobrovolne a vedome
spolupracovala s Bozou milostou, je to uz aj
jej zásluha. Panna Mária, bola
slobodná ako ktokolvek z nás a
preto mohla povedat Bohu aj "nie". Keby to
povedala, nebolo by ziadneho Jezisa Krista a
teda ani ziadneho vítazstva nad
hriechom a satanom. Boh postavil celú
vojnu z peklom na túto, ak tak mozno
povedat, jednu kartu. Ona skrze ducha viery
rozdrtila hlavu satana a drtí ju
dalej, cez svoje "potomstvo", ktorym je
najprv Jezis Kristus a my vsetci v nom.
Ak
sa rozhliadneme, vidíme, ze
otázka boja medzi Zenou a cervenym
drakom nie je iba kdesi v oblasti teoretickej
teológie, ale je tu konkrétne
medzi nami. Sú to nespocetné
zjavenia sa Panny Márie zvlást
v poslednom storocí, ked tento
zápas a drakom dosahuje svojho
vrcholu. Sú to zjavenia v Lasalete,
Lurdoch, Fatime, Amsterdame,
Medzugorí, Akite, Civita Vecchia,
Turzovka, Litmanová,
Garabandál, Marmora, Don Gobi, atd.
Treba iba otovorit oci, aby sme videli, ze
tento boj medzi Zenou a cervenym drakom,
medzi jej potomstvom a jeho potomstvom,
prebieha tu na zemi medzi nami a teraz.
Táto Zena je tu, nielen v nebi.
Táto zena je Vodkynou vojska,
ktoré rozdrtí hlavu
pekelného hada. Ona nás vedie
svojimi, mozno povedat rozkazmi (lebo pre
tych, ktorí ju milujú, jej rady
sú rozkami velitela). Ona je
prvá, ktorá zvítazila
nad satanom a preto právom je nasou
Vodkynou v boji, ktory nie je proti telu a
krvi, ale proti mocnejsím a
lstivejsím nepriatelom ako akykolvek
fyzicky nepriatel.
Lebo
nás necaká zápas
s krvou a telom, ale
s kniezatstvami a mocnostami,
s vládcami tohoto
temného sveta, so zloduchmi
v nebeskych sférach. Preto si
vezmite Boziu vyzbroj, aby ste mohli v den
zla odolat, vsetko prekonat
a obstát! Stojte teda:
bedrá si prepáste pravdou,
oblecte si pancier spravodlivosti a obujte
si pohotovost pre evanjelium pokoja! Pri
vsetkom si vezmite stít viery,
ktorym môzete uhasit vsetky
ohnivé sípy zloducha!
A zoberte si aj prilbu spásy
a mec Ducha, ktorym je Bozie slovo!
Vo vsetkych modlitbách
a prosbách sa modlite
v kazdom case v Duchu!
A v nom vytrvalo bdejte
a proste za vsetkych svätych!
(Ef 6:12-18)
Nuz
v tomto zápase Ona je to, ktorá
nám konkrétne radí ako
uzívat tieto duchovné zbrane.
Stací si len zobrat knihu Don Gobiho,
aby sme videli, akym perfektnym velitelom je
táto Panna bez hriechu
pocatá.
Ak
sa mnozstvá mariánskych
zjavení v poslednom case velmi
zväcsili, je to preto, lebo boj
dochádza k svojmu vrcholu. Máme
o tom istotu predovsetkym zo svedectva sestry
Lucie, fatimskej vizionárky,
ktorá vo svojom posolstve z 22.
mája 1958, ktoré zverila o.
Augustínovi Fuentesovi,
hovorí:
Otce,
Panna Mária je velmi
zarmútená, lebo nikto sa
nestará o jej posolstvo z roku
1917. Ani dobrí, ani zlí na
to nedbajú. Dobrí idú
svojou cestou, bez toho, aby sa o nieco
starali, a nenasledujú
nebeské normy. Zlí vo
svojich sirokych cestách
zatratenia, vôbec neberú do
úvahy hroziace tresty. Verte mi,
otce, Boh velmi skoro bude trestat svet.
Trest bude materiálny, a predstavte
si, otce, kolké duse padnú
do pekla ak sa nebudeme modlit a robit
pokánie. Toto je prícinou
smútku Panny Márie.
Otce,
povedzte kazdému, ze Panna
Mária mi velakrát povedala:
"Ze mnohé národy
zmiznú z povrchu zeme.
Národy bez Boha budú bicom,
ktory si On vyberie, aby potrestal
ludstvo, ak neobsiahneme skrze modlitbu a
najsvätejsie sviatosti milost
obrátenia." Povedzte, otce, ze
diabol zacal rozhodujúcu bitku
proti Panne Márii, lebo to, co
zarmucuje Neposkvrnené Srdce
Márie a Jezisa je úpadok
reholnych a knazskych dusí. Diabol
vie, ze reholníci a knazi,
ktorí zanedbávajú
svoje vznesené povolanie,
stahujú mnohé duse do pekla.
Sme práve v case, ked máme
zadrzat trest z neba. Máme k
dispozícii dve velmi
efektívne prostriedky: Modlitbu a
obetu. Diabol robí vsetko, aby
nás uviedol do roztrzitosti a vzal
nám chut na modlitbu. Bud sa
spasíme, alebo sa
zatratíme.
Avsak,
otce, je treba povedat ludom, ze
nemôzu len stát a cakat, az
ich zavolá k modlitbe a
pokániu najvyssí velknaz,
alebo biskupi, alebo knazi, alebo
generálni predstavení. Je
cas, aby kazdy zo svojej vlastnej
iniciatívy robil cnostné
skutky a zmenil svoj zivot podla vyzvy
Panny Márie. Diabol sa chce zmocnit
zasvätenych dusí. Pracuje na
tom, aby ich skoruptoval, inych aby
uviedol do konecnej zatvrdlivosti.
Uzíva vsetku zákernost,
dokonca to, aby ludia odkladali s reholnym
zivotom. Preto vo vnútornom zivote
povstáva sterilita a chlad u laikov
ohladom odrieknutia rozkosí a
totálne obetovanie Boha.
Pamätajte,
otce, ze dve udalosti prispeli k
posväteniu Hiacinty a Frantiska:
Zármutok Panny Márie a vizia
pekla. Panna Mária je medzi dvoma
mecmi. Na jednej strane vidí
ludstvo tvrdohlavé a
lahostajné k hroziacim trestom, na
druhej strane vidí ako slapeme po
najsvätejsích sviatostiach a
pohrdame trestom, ktory sa priblizuje,
zostávame neveriaci,
zmysloví a
materialistickí.
Panna
Mária vyslovne povedala:
"Pristupujeme k poslednym dnom" a
trikrát mi to opakovala. Najprv
potvrdila, ze diabol sa dal do
rozhodujúceho boja, z
ktorého jeden z dvoch vyjde ako
vítaz alebo ako porazeny. Bud
sme s Bohom, alebo s diablom.
Druhykrát mi opakovala, ze
poslednymi prostriedkami danymi ludstvu
sú sväty ruzenec a poboznost k
neposkvrnenému Srdcu
Márie.
Tretíkrát
mi povedala, ze "vycerpajúc
iné prostriedky, ktorymi ludia
pohrdli, ponúka nám s
chvením posledny
plást-kotvu: Presvätú
Pannu osobne, jej mnohé zjavenia,
jej slzy, posolstvá, ktoré
mozno jasne vidiet
roztrúsené vo vsetkych
castiach sveta." A Panna Mária
este povedala, ze "ak ju nebudeme
poslúchat a budeme pokracovat v
zlom, nikdy nám nebude
odpustené."
Je
naliehavé, otce, aby sme si
uvedomili túto zlú
skutocnost. Nechceme naplnit duse
strachom, ale je to iba velmi
naliehavé volanie, lebo ked
Najsvätejsia Panna dáva velky
úcinok svätému ruzencu,
niet ziadneho materiálneho alebo
duchovného problému,
národného alebo
medzinárodného, ktory by sa
nedal vyriesit svätym ruzencom a
nasimi obetami. Ak sa nábozne
pomodlí, utesí Máriu
a zotrie mnohé slzy z jej
presvätého Srdca.
Ani
som si nemyslel, ze to tu teraz celé
prelozím. Sám som si ozivil
niektoré skutocnosti.
Nachádzame sa teraz teda v
stádiu rozhodujúcej bitky,
ktorá sa vedie na úrovni
stvorení. Mária, vodca na
jednej strane, satan vodca na druhej strane.
Ku komu sa chces pripojit?
Na
strane Márie je istá vyhra, na
strane satana je istá prehra. Panna
Mária povedala vo Fatime: Nakoniec
moje neposkvrnené Srdce
zvítazí.
Nuz
nie sme kdesi v neurcitej casti
histórie, ale ak sledujeme pokyny
nasej nebeskej Vodkyne, vieme presne kde sa
nachádzame.
Dalej sa pytas
nac
evanjelista vymenuvava rodokmen Pana
Jezisa, ked Jeho otcom nie je Jozef.
Presne
toto som raz dávno ako student
cítal v kniznici. Ked dobre
pamätám, bol to Volter, ktory
tento klin mnohym vrazil do srdca. Dobre si
pamätám na jeho zákernost,
ktorú som vtedy
pocítil.
Odpoved:
Najprv
to, ze Jezis sa narodil v právoplatnom
manzelstve medzi Jozefom a Máriou.
Jezis nebol adoptovany zvonku. Pocal sa a
narodil vo vnútri rodiny, ktorej
hlavou bol sv. Jozef. Sv. Jozef mu bol v
kazdom ohlade otcom, okrem fyzického
ohladu. To je to, co sa podla Zákona
pocítalo, a preto to Písmo
zdôraznuje.
Za
druhé, Panna Mária bola tiez z
rodu Dávidovho. A preto na veci sa nic
nemení. Vsetko zapadá a vsetky
proroctvá sa v Jezisovi plne
splnajú.
Onania je tazky hriech.
Najrychlejsí
spôsob zbavit sa jej, je
úprimná úcta,
láska k nasej nebeskej Matke Panne
Márii (ruzenec).
Shalom