Jeho
                     Excelencia, biskup Roman Danylak:
                     
                     Narodeny
                     29. decembra 1930 v Toronte, (Ontario, Kanada).
                     Filozofické stúdiá na
                     kolégiu sv. Michala Torontskej univerzity
                     (1950-1954). Knazská vysviacka 13.
                     októbra 1957 v Ríme.
                     Teologické stúdiá,
                     licenciát, na Urbaniáne v
                     Ríme (1958). Teologické
                     stúdiá asketiky a mystiky na
                     Gregoriáne v Ríme (1959-1960).
                     Stúdiá kanonického a
                     civilného práva na Lateráne
                     v Ríme (1960-1964). Urceny za
                     apostolského administrátora
                     Eparchie v Toronte pre ukrajinskych
                     katolíkov 29. decembra 1992.
                     Biskupská vysviacka 25. marca 1993 v
                     Toronte. Momentálne emeritny apostolsky
                     administrátor ukrajinskej
                     katolíckej eparchie v Toronte od roku
                     1998. Iné funkcie, ktoré
                     zastával: Kancelár Torontskej
                     Eparchie, raditel prvého
                     ukrajinského rozhlasového
                     programu, sudca v torontskom regionálnom
                     tribunáli, ucitel na základnej a
                     strednej skole a iné. 
                     
                     Zivotné
                     dáta o. Miroslava Cajku:
                     
                     Narodeny 18.
                     augusta 1952 v Sacurove (okr. Vranov).
                     Základná devätrocná
                     skola Sacurov a Vranov nad Toplou.
                     Stredná skola (SVS) vo Vranove
                     (1967-1970). Vysoká skola
                     polnohospodárska v Nitre (1970-1975). Po
                     ukoncení vysokej skoly, asi dva mesiace
                     zootechnikom vo Vechci a Juskovej Voli.
                     Základná vojenská sluzba
                     jeden rok v Ceskych Budûjoviciach. Po
                     ukoncení vojenciny rok vedúcim
                     zootechnikom v JRD Bystré (tiez
                     Hermanovce a Cierne nad Toplou). 15. decembra
                     1977 tajne vstupuje do rehole Redemptoristov a
                     po rocnom noviciáte studuje, opät
                     tajne, filozófiu a teologiu u doktora
                     Jána Mastliaka na
                     Sázavského v Presove. V tom case
                     odchádza z JRD a pracuje rok vo Vranove
                     ako montáznik panelákov, potom
                     odchádza do Kosíc, kde pracuje tri
                     roky ako zeriavnik v sklade zvitkov na studenej
                     valcovni. Potom dva roky ako roznásac
                     novín a casopisov na Podhradovej a na
                     Furci. A nakoniec pät rokov v kotolni ako
                     kuric v hoteli Imperiál v Kosiciach.
                     Medzitym je vysväteny na knaza.
                     Vysvätil ho tajne biskup (teraz
                     kardinál) Ján Ch. Korec vo svojom
                     byte v Petrzalke 25. júna 1983. V
                     januári 1989 odchádza,
                     uteká za hranice. Tri mesiace v USA,
                     mesiac v Kanade a v máji 1989 ide do
                     Ríma, kde sa pripája k inym trom
                     spolubratom zo svojej viceprovincie v
                     generálnom dome. Tu studuje jeden
                     semester kanonické právo na
                     Orientálnom institúte, ale po
                     páde komunizmu ho predstaveny volá
                     spät na Slovensko. Zo tri mesiace je
                     kaplánom v Topolanoch (a Lesnom) a
                     odchádza do Kanady do slovenskej Eparchie
                     sv. Cyrila a Metoda. Po roku a pol, v septembri
                     1991, prichádza na pokyn
                     predstaveného spät na Slovensko, kde
                     po páde komunizmu je vela práce.
                     Do roku 1993 je kaplánom v Stropkove s o.
                     Cverckom a v tom absolvuje tiez
                     tirocínium (prípravu na misie) v
                     Gdyni v Polsku. V rokoch 1993-96 je predstavenym
                     gréckokatolíckej viceprovincie
                     Redemptoristov so sídlom v Michalovciach.
                     Od roku 1996 pracuje opät v Kanade v
                     Toronte v Eparchii sv. Cyrila a Metoda.
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     l.
                     Svet coraz rapídnejsie postupuje v
                     globalizácii. Príklad je najnovsie
                     EÚ. V tychto tyzdnoch bola
                     schválená Ústava EÚ
                     bez spomenutia Boha a krestanskych korenov,
                     napriek tomu, ze viaceré státy sa
                     zasadili o toto spomenutie. Na druhej strane
                     vnímame presviedcanie, ze EU bude
                     krestanská, pretoze má
                     napríklad v zástave dvanást
                     mariánskych hviezd. Ze Sv. Otec osobne
                     propaguje EU, nasi biskupi nám
                     ukladajú úlohu Európu
                     evanjelizovat. Skutocnost vsak ukazuje, ze
                     nastúpi v EÚ sekularizácia
                     a legislatíva de facto popierajúca
                     desatoro. Ako vidíte túto
                     situáciu? Kam svet dospeje alebo kam
                     smeruje? 
                     
                     Biskup
                     Roman Danylak: Áno uvedomujem si, ze
                     toto je trend v Západnej Európe a
                     v Severnej Amerike. Otázkou je,
                     aké sily sú za tym. Kto sú
                     tie sily, alebo kto je za tym. Ak zoberieme do
                     úvahy Spojené Národy,
                     ukazuje sa, ze sily vedúce k
                     vzrastajúcemu zjednocovaniu a
                     globalizácii sú sekulárne
                     sily, ktoré sa snazia o zlikvidovanie
                     nábozenského vplyvu a predovsetkym
                     krestanskej viery a katolíckej Cirkvi. Ak
                     sa pozrieme na USA a Kanadu, vidíme, ze
                     podobné sily pracujú na
                     dosiahnutí toho istého ciela. Ako
                     príklad je tu USA a Kanada, ktoré
                     v tomto poslednom roku aktívne
                     obhajujú manzelstvá
                     rovnakého pohlavia, ako dôvazok k
                     ich tlaku za aborty, eutanáziu a rozbitie
                     rodinného zivota. Naliehavo
                     obhajujú uzákonenie a zavedenie
                     mikrocípu. Argumentujú tym, ze
                     tento mikrocíp pomôze nájst
                     obete únosu a dopomôze k lepsej
                     zdravotnej starostlivosti. Tento mikrocíp
                     vsak zároven poslúzi na
                     zvysenú kontrolu nad kazdym jednotlivcom
                     a môze poslúzit ako prostriedok na
                     znicenie zivotov tychto jednotlivcov.
                     
                     
                     Súdy
                     USA aktívne obhajujú
                     totálnu sekularizáciu
                     státnych skôl a bezohladne hrozia
                     dietatu, ci dospelému, ktorí by sa
                     odvázili spomenút meno Jezis alebo
                     priniest Sväté Písmo do
                     verejnych priestorov. Tie isté
                     súdy sa snazia vykorenit akúkolvek
                     zmienku Desatora a zmienku Boha. 
                     
                     Vo
                     Francúzsku, nedávne rozhodnutie
                     francúzskeho parlamentu zakázat
                     pouzívanie alebo nosenie
                     nábozenskych znakov je jasnym
                     znamením, co bude nasledovat. 
                     
                     A
                     vo svetle Zjavenia, vsetky tieto skutocnosti
                     majú poslúzit na vovedenie
                     královstva antikrista, ktoré zase
                     spôsobí také prenasledovanie
                     Cirkvi, aké svet este nevidel.
                     
                     
                     V
                     konecnom dôsledku, sily, ktoré
                     sú za tymito tahmi ku globalizácii
                     sú slobodomurárstvo a
                     podobné tajné
                     zdruzenia.
                     
                     Otec
                     Miroslav: Prvá vec, ktorá sa
                     mi pri slove globalizácia vynára
                     pred oci je nasa zemegula. Poznáme ju
                     dôverne zo skolskych lavíc, kde jej
                     znázornenie nazyvame glóbus. Nasa
                     zemegula je proste gula, "glóbus", v
                     medzihviezdnom priestore. 
                     
                     Bohu
                     nijaká vec nie je nemozná a preto
                     mohol stvorit nás svet akymkolkvek
                     spôsobom. Naozaj ho mohol stvorit ako
                     rovnú plochu sirokú miliardy
                     svetelnych rokov. Je lahko si predstavit ako by
                     sa ludstvo rozliezlo a roztratilo po tejto
                     rovnej zemi takze mnohí ludia by
                     úplne stratili medzi sebou
                     akékolvek kontakty a styky. Kedze Boh je
                     Otec a chce, aby jeho deti tvorili jednu rodinu,
                     polozil ich na gulu. Na ktorúkolvek
                     stranu idú, vzdy sa znovu stretnú.
                     Prvym autorom globalizácie teda, ako to
                     nadhodil isty môj priatel, je Boh
                     sám. Boh chce z ludstva utvorit jednu,
                     Boziu rodinu. Ale Boh to nechce urobit
                     násilne, v Bozej rodine má
                     vládnut sloboda. Celá
                     otázka je v tom, akym spôsobom
                     urobit túto jednotu. Odpoved na
                     túto otázku nám dáva
                     Boh sám vo svojom Zjavení.
                     Rozdelenie medzi ludmi, ktoré prislo
                     následkom hriechu, Boh zrusil v Kristovi
                     a v nom obnovil jednotu. "Ved on je nás
                     pokoj! On z oboch urobil jedno a vo svojom tele
                     zbúral medzi nimi múr rozdelenia,
                     nepriatelstvo
 aby v sebe z tych dvoch
                     vytvoril jedného nového cloveka a
                     nastolil pokoj, aby v jednom tele skrze
                     kríz v sebe samom zabil nepriatelstvo a
                     zmieril oboch s Bohom." (Ef 2:14n) Boh teda
                     dáva svoj návod ako urobit
                     "jedného cloveka", jednotu. Uz dve
                     tisíc rokov nám cez Cirkev ukazuje
                     cestu ku globalizácii. Vlastne
                     katolícka Cirkev je GLOBALIZÁCIA.
                     Pretoze Cirkev JE Telo Kristovo ako nám
                     to hovorí Duch Sväty v tom istom
                     Liste Efezanom. Mimo Jezisa Krista nejestvuje
                     ziadna globalizácia, ziadna jednota. "V
                     nikom inom niet spásy, lebo niet pod
                     nebom iného mena, daného ludom, v
                     ktorom by sme mali byt spasení." Niet pod
                     nebom iného mena, v ktorom by sme mali
                     byt "zglobalizovaní". Akékolvek
                     pokusy o inú globalizáciu
                     nemajú ziadnu trvalú
                     perspektívu. Vidíme to v
                     histórii ludstva a najviac mozno v tej
                     nedávnej akou bola snaha zjednotit cely
                     svet v jednej velkej tisícrocnej nemeckej
                     rísi pod vedením nemeckého
                     nadcloveka. A kazdy dobre vie, ako táto
                     globalizácia dopadla. Kto má
                     otvorené oci, dobre vie kolko krvi
                     stála iná globalizácia pod
                     vedením sovietskeho cloveka. To vlastne
                     ani nie je história, lebo je to
                     skutocnost tak este blízka, ze
                     mnohí sa boja otvorit na nu svoje oci. A
                     este viac je tych, ktorí sa boja pozriet
                     do budúcnosti na
                     nadchádzajúcu globalizáciu
                     v mene cloveka oslobodeného od Boha, ba
                     nadbozského cloveka, cloveka, ktory je
                     povzneseny nad bozské prikázania.
                     I nemecky národ si zakryval oci pred
                     budúcnostou. Hitler dal národu
                     prácu a úzasnú
                     materiálnu prosperitu, preto národ
                     nechcel vidiet hrubú nespravodlivost a
                     krutost Hitlera voci urcitym skupinám
                     ludí. Zakryval si pred tym oci.
                     
                     
                     Dnes
                     sú tu este nevinnejsí, pred
                     vrazdou ktorych si zakryvame oci. Nechceme
                     vidiet tych najnevinnejsích a
                     najbezbrannejsích, nenarodenych, lebo
                     svet nám ponúka zlaté tela.
                     My Slováci si myslíme, ze sa teraz
                     kazdy staneme bohatymi, úzasne nám
                     lichotí, ze nemusíme stát v
                     Petrzalke na hranici
 Snazíme si
                     nahovorit, ze nejako to len bude. - Ako Nemci.
                     
                     
                     U
                     nás na vychode je príslovie: "Bez
                     Boha ani do poroha. - Bez Boha ani po prah
                     domu." A my chceme íst bez Boha dokonca
                     do Európskej únie. Ktorá
                     nechce ani spomenút Boha a desatoro. Ked
                     Mojzis videl zlaté tela, v hneve rozbil
                     tabule desatora. Európska únia
                     nám ponúka zlaté tela, ale
                     zakazuje desatoro. Zlaté tela nie je iba
                     "zlato", ale skutocná falosná
                     modla, ktorá, pretoze je
                     nábozenstvom, nemôze pripustit
                     desatoro pravého Boha. Nuz smerujeme ku
                     globalizácii. Áno. Ale k akej?
                     Chodím kazdy tyzden do väzenia v
                     Miltone, kde je asi 1200 väznov.
                     Majú tam jednotnú rovnosatu, jedno
                     jedenie, jednotny rezim dna, "dokonalá"
                     globalizácia a poriadok. Nemyslím
                     si, ze nás Sv. Otec Ján Pavol II.
                     je za takúto globalizáciu.
                     
                     
                     Pravdaze,
                     kto by nepodporoval zjednocovanie medzi ludmi?
                     Ak Sv. Otec podporuje toto zjednocovnie, to nie
                     je bezpodmienecné a akékolvek
                     zjednocovanie. Vyroky Sv. Otca sú
                     masmédiami pravidelne
                     prekrúcané, alebo jeho
                     údajné vyroky sa bezmyslienkovite
                     opakujú. Kto by tvrdil, ze Sv. Otec
                     podporuje túto bezboznú
                     globalizáciu, musel by uviest presny
                     citát a pramen.
                     
                     Co
                     sa tyka nahovárania si, ze vsetko bude v
                     poriadku, lebo je tam dvanást
                     mariánskych hviezd, videl by som to ako
                     urcitú nádej a ako znamenie toho,
                     co povedala Panna Mária vo Fatime:
                     Nakoniec moje Neposkvrnené Srdce
                     zvítazí. Toto "snád
                     znamenie" nie je ziadnou zárukou
                     vyhnút sa dôsledkom nasej mravnej
                     lahostajnosti. Inác povedané, prv
                     nez príde vítazstvo
                     Neposkvrneného Srdca, pravdepodobne
                     príde hrozné prenasledovanie, ako
                     to dosvedcuje Fatima: "Takisto [ako
                     pápez] zahynuli jedni po druhych aj
                     dalsí knazi, reholníci a
                     reholné sestry, rôzni laici, muzi i
                     zeny rozlicnych skupín a postavenia."
                     Teda k tomu smerujeme.