![](../_pict/_05_left_delta.gif)
|
3
|
Odpoved
Jehovovym
svedkom
|
|
![](../_pict/_05_right_delta.gif)
|
(pokracovanie)
II.
UCENIE JEHOVOVYCH
SVEDKOV
3.
Je Jezis Kristus Bohom?
Ako
pre Jehovovych svedkov nie je Bohom Sv. Duch,
tak ním nie je ani Jezis Kristus.
Definujú ho ako perfektného
cloveka stvoreného Jehovom pred vsetkymi
vecami, potom preneseného do
Máriinej maternice!, alebo ako anjela,
dokonca Michala archanjela! ale urcite nie ako
druhú osobu Najsv. Trojice. Russel
napísal: "Jezis je v urcitom zmysle
bohom, ale nie Bohom Jehovom". A Ruheford:
"Niektorí tvrdia, ze Jezis Kristus bol na
zemi opravdivym Bohom a opravdivym clovekom.
Táto teória je
pomylená."
Popierat
bozstvo Jezisa Krista znamená podstatne
nicit krestanstvo. Znamená vygumovat
pravy zmysel Kristovho vtelenia, jeho utrpenia a
smrti a jeho zmrtvychvstania. Ak Jezis Kristus
nie je Bohom, nasa viera v neho nemá
zmysel. Jeho náuka nie je Slovo Bozie,
ale obycajné slovo cloveka i ked
obdivuhodné. A ludstvo nie je vôbec
vykúpené. Na záver, ako
hovorí sv. Pavol, my krestania by sme
boli "najúbohejsí zo vsetkych
ludí" (1 Kor 15:19). Cely Novy
zákon je vsak jasnym dokumentom, ze Jezis
Kristus je Boh, pocnúc od
obdivuhodného pociatku evanjelia sv.
Jána: "Na pociatku bolo Slovo a Slovo
bolo u Boha a to Slovo bolo Boh" (Jn 1:1). A
Jezis tvrdí: "Ja a Otec sme jedno" (Jn
10:30). "Kto vidí mna, vidí Otca"
(Jn 14:9). Jeho protivníci ho obvinovali
práve z toho, ze sa vyhlasuje za Boha.
"Hoci si clovek, robís sa Bohom" (Jn
10:33). A Ján koncí svoje
evanjelium tvrdiac, ze ho napísal, "aby
ste verili, ze Jezis je Mesiás,
Bozí Syn, a aby ste vierou mali zivot v
jeho mene" (Jn 20:31).
To
isté hovoria aj ostatní traja
evanjelisti, ked dokumentujú, ze Jezis
urobil skutky, ktoré len Boh môze
urobit: uzdravil chorych, vzkriesil mrtvych,
ovládal vetry a búrky,
odpústal hriechy! a zmrtvychvstanie je
rozhodujúcim dôkazom jeho bozstva,
ktoré vítazí aj nad
smrtou.
Aj
JS uznávajú, ze Kristus bol
vzkrieseny, ale len cinnostou Jehovovou, a "ako
duchovná osoba a nie s hmotnym telom",
neprijal opät ludsky zivot, lebo by to bolo
znamenalo vziat naspät cenu
vykúpenia". Ale stací pozorne
cítat evanjelium (Jn 20:19n 25-29, 6k
24:36, 43), aby sme pochopili, ze Jezis vstal
vlastnou mocou ako Boh, so svojím pravym
telom, tym, ktoré mal pred svojou smrtou,
prirodzene s vlastnostami oslávenych
tiel. Popieraním bozstva Jezisa Krista sa
vykúpenie Jehovovych svedkov redukuje na
vykúpenie obchodného typu: Jezis
dal zivot pre "znovukúpenie"
strateného raja od Jehovu a jeho
znovuustanovenie na tejto zemi. Rozumie sa, ze
len pre Jehovovyvch svedkov.
Naopak,
Novy zákon opätovne tvrdí, ze
Jezis Kristus zomrel, aby nás oslobodil
od nasich hriechov a znovu nás priviedol
k Bohu (1 Pt 3:18), aby nám dal "zivot"
(Jn 12:24, 14:19), t. j. aby nás znovu
uviedol do priatelského vztahu s Bohom a
poskytol vsetkym moznost vecného stastia
v raji.
Ale
ako môzu JS popriet bozstvo Krista, tak
jasne podlozené Sv. písmom?
Jedinym systémom: menia texty,
interpunkcné znamienka,
nahrádzajú urcité
slová, menia casy slovies atd.
(príklady mozno vidiet v citovanej knihe
od G. Bibiniho, str. 85n) Okrem toho
odmietajú rozlisovat to, co sa v
evanjeliách vztahuje na Jezisa ako na
cloveka, od toho, co sa na neho vztahuje ako na
Boha. Tak obhajujú, ze Jezis Kristus nie
je Bohom, lebo povedal, ze niektoré veci
neboli spoznané ani od neho ani od
anjelov, ale od Boha (Mk 13:32); pretoze v
Gecemanskej záhrade volal k Otcovi, aby
mu pomohol (Lk 22:41); pretoze povedal, ze Otec
je väcsí od neho (Jn 14:28); a ked
zomieral na krízi, cítil sa byt
opustenym od Boha (Mt 27:46). Potom zomrel, a
Boh nemôze zomriet!
Ale
je jasné, ze vsetky tieto vyrazy (i
iné) sa vztahujú na Jezisa,
nakolko je clovek. Je to Jezisova ludská
prirodzenost, ktorá je podrobená
bolesti neistote, smrti. Je to Jezis clovek,
ktory je nizsí od Boha, ktory mu je
podrobeny, odporúca sa mu!
My
krestania pevne veríme, ze v Jezisovi
Kristovi "telesne prebyva celá plnost
bozstva", ako tvrdí sv. Pavol (Kor. 2:9).
On je "Boh z Boha, pravy Boh z Boha
pravého", ako to definuje Nicejsky koncil
(v r. 325).
V
Jezisovi Kristovi "máme vykúpenie
skrze jeho krv, odpustenie hriechov" (Ef 1:7). A
Peter uistuje: "V nikom inom niet spásy,
lebo niet pod nebom iného mena,
daného ludom, v ktorom by sme mali byt
spasení" (Sk 4:12). Preto my sme
krestania, svedkovia Jezisa Krista!
(pokracovanie)
![](../_pict/_05_left_delta.gif)
|
3
|
Odpoved
Jehovovym
svedkom
|
|
![](../_pict/_05_right_delta.gif)
|