(pokracovanie)
Odpoved
na námietky
adventistov
|
Autorita
a dôvod na zmenu dna
Stretol som ludí,
ktorí mali vycitky svedomia, pretoze sa
rúhali Bohu, kradli,
luhali,nesvätili Bohu ani jeden den, ale
nestretol som este katolíka, ktory by mal
vycitky svedomia, pretoze miesto soboty
svätí nedelu, alebo ze má na
stene nábozenské obrazy. Nie,
poradie samo o sebe nepatrí k podstate
mravného zákona. Vecou svedomia je
to iba vtedy, ak je to urcené
oprávnenou autoritou. A toto je
práve to, co ta na katolíckej
Cirkvi najviac pohorsuje. Pohorsujes sa nad tym,
kto a z akého dôvodu, okrem Boha,
si mohol dovolit zmenit poradie slávenia
sviatocného dna.
Odpoved:
- Mohla si to dovolit
Kristova Cirkev,
- pretoze jej Zeních
(Mt 9:15;
Jn 3:29; Ef 5:23,32;
) v ten den vstal z
mrtvych.
Áno, Adam, sme pri
nedeli, pri prvom dni tyzdna.
Teda preco?
Vzkriesenie z mrtvych je
podstatou hlásania Evanjelia -blahozvesti
(Eu-dobry, angelos -posol). Na dôkaz
tohoto tvrdenia, aby som Ti nemusel opisovat
takmer cely Novy Zákon, uvediem, bez
nejakého zvlástneho vyberania, iba
tri miesta z Písma:
Apostoli velkou silou vydávali
svedectvo o zmrtvychvstaní Pána
Jezisa
Sk
4:33
Zvestoval
totiz Jezisa a zmrtvychvstanie
Ako
poculi o vzkriesení z mrtvych,
niektorí sa posmievali, iní
hovorili: Vypocujeme ta o tom
inokedy."
Sk
17:18,32
Ak sa
hlása, ze Kristus bol vzkrieseny z
mrtvych, akoze niektorí z vás
hovoria, ze zmrtvychvstania niet? Ved ak niet
zmrtvychvstania, nebol ani Kristus
vzkrie-seny. Ale ak nebol Kristus vzkrieseny,
potom je márne nase hlásanie a
márna je aj vasa viera
a este
stále ste vo svojich hriechoch! Potom
aj tí, co zosnuli v Kristovi,
sú stratení.
1
Kor 15:12-18
Píses, ze sobota
je pamiatkou stvorenia".
Súhlasím.
Avsak, ako je sobota iba
predobrazom toho, co malo príst
(por. Kol
2:17), tak je aj to, coho
je ona pamiatkou, totiz prvého stvorenia,
iba predobrazom iného stvorenia,
ktoré sa stalo v nedelu ráno.
Lebo
ani obriezka nie je nic, ani neobriezka, ale
nové stvorenie.
Gal
6:15
Ved sme
jeho dielo, stvorení v Kristovi
Jezisovi
Ef
2:10
Kto je
teda v Kristovi, je novym stvorením.
Staré sa pominulo a nastalo
nové.
2
Kor 5:17
Ak teda Cirkev
svätí nedelu, to preto, lebo
oslavuje Boha za nové stvorenie.
Najvystiznejsí názov pre prvy den
tyzdna má rustina, lebo ho pomenovala
voskresenie".
Zit v Novom Zákone a
slávit staré stvorenie je predsa
nezmyselné. Novy Zákon bez
voskresenia" je ako lúka bez
trávy.
Toto teda, Adam, bol
dôvod zmeny dna. Keby som ho vsak aj
neuviedol, pre veriaceho cloveka, ktorí
verí v Krista, ba presnejsie
povedané: Kristovi, jeho slovám,
by musel stacit nasledujúci argument,
slová Pána soboty:
co
zviazes na zemi, bude zviazané v nebi,
a co rozviazes na zemi, bude
rozviazané v nebi.
Mt
16:19
Zaiste to tak bude, lebo ked
sa nemôze jedna ciarka v Písme
zrusit, tym skôr sa nemôze zrusit
celá veta.
Z Tvojho dopisu, Adam,
mám takú predstavu o vasom
(adventistickom) chápaní
Svätého Písma, ze ak
narazíte na dve veci, ktoré si
protirecia", dáte za pravdu tej,
ktorá sa v Písme viackrát
opakuje, alebo ktorá viac vyhovuje
vásmu rozumu. A tak, aspon pokial mi z
Tvojho listu vysvitá, zdá sa, ze
Desat Bozích prikázaní je
Ti najistejsích a ostatné
sú neisté (alebo, ako si to Ty
povedal, dajú sa vselijako
prekrúcat") Ale v Písme musia
vsetky ozubené kolieska" do seba
presne zapadat. O tom ta predsa nemusím
presvedcovat.
Odvolávas sa na
Dekalóg ako na najistejsiu vec a
dôvodís to predovsetkym aj tym, ze
ho Boh vlastnym prstom napísal na dve
kamenné tabule, co je znakom nemennosti a
trvanlivosti. A hoci je nezmyslom stavat
proti" sebe slová tabúl a
slová Jezisove, predsa len porovnaj, ci
dlhsie vydrzia slová vyryté do
kamena, alebo slová o ktorych
platí:
Nebo
a zem sa pominú, ale moje slová
sa nepominú.
Mt
24:35 ; Mk 13:31; Lk 21:33
Ked teda vecné Slovo
povedalo
co
zviazes, bude
zviazané
",
tak to platí!! Alebo sa nazdávas,
ze Jezis, to, co povedal, si najprv dobre
nepremyslel? Ze si neuvedomil, akú
nesmiernu moc tym dáva do rúk
hriesnemu clovekovi? Ci nie preto
nechápete tieto i iné
slová, lebo nechápete, co Boh
hovorí skrze Izaiása:
moje
myslienky nie sú vase myslienky a vase
cesty nie sú moje cesty
Ako
sú nebesá vyvysené nad
zem, tak sú moje cesty vysoko od
vasich ciest a moje myslienky od vasich
myslienok.
Iz
55:8,9
Ze Kristus dal svojej Cirkvi
pozoruhodné právomoci a
privilégia, je jasné uz z
uvedeného vyroku. Znovu si vsak prejdime
Písmo (samozrejme, predovsetkym Novy
Zákon), aby sa nezdalo, ze uvedeny vyrok
je vytrhnuty" z kontextu.
Jezis
pristúpil k nim a povedal im:
Daná mi je vsetka moc na nebi i na
zemi. Chodte teda, ucte vsetky národy
a krstite ich v mene Otca i Syna i Ducha
Svätého a naucte ich
zachovávat vsetko, co som vám
prikázal! A hla, ja som s vami po
vsetky dni, az do skoncenia sveta."
Mt
28:18-20
Chodte
TEDA" - Posiela ich,
pretoze má moc ich poslat. Kto teda
nemá túto moc danú",
nemôze posielat.
ucte"
- Teda Cirkev má nielen právo, ale
aj povinnost ucit. Bolo by vsak nezmyslom, keby
veriaci (ale i neveriaci) nemali povinnost
pocúvat ju. Nie, Adam, jednoduchí
veriaci nemôzu poucovat, ci - ako to Ty
hovorís - kontrolovat" tych, ktorym
Kristus povedal ucte!". Pretoze ucitelsky
úrad Cirkvi nebol zvereny kazdému,
ale iba urcenym (Mt 28:16).
ucte
vsetky národy" - Z
toho vyplyva, ze to, co tu Jezis hovorí,
neplatí len pre tychto
jedenástich, ale i pre ich
nástupcov, pretoze vsetky národy
títo jedenásti nemohli ucit.
Nemohli zapostolovat" ani len tie
národy, ktoré na zemeguli
existovali len v ich dobe. Co potom
napríklad Slovensky
národ?!
a
krstite ich" - Teba tiez
nepokrstili apostoli. A ak teda tieto
príkazy patrili iba apostolom, ako si ta
niekto z adventistov dovolil
pokrstit?!
krstite
ich v mene Otca i Syna i Ducha
Svätého" -
Preco, Adam, adventisti krstia iba v mene Syna,
ako si bol aj Ty pokrsteny? Teraz sme pri tom, o
com som pred chvílou hovoril:
V Písme sa
hovorí:
A
rozkázal ich pokrstit v mene Jezisa
Krista.
Sk
10:48
Ján
krstil krstom pokánia a hovoril ludu,
aby uverili v toho, ktory prichádzal
po nom, to jest v Jezisa." Ked to poculi,
dali sa pokrstit v mene Pána Jezisa.
Sk
19:4-5
Ja vasu interpretáciu
Písma chápem asi tak: nakolko v
Skutkoch apostolov sa o krste v mene Pána
Jezisa hovorí dvakrát a Jezis
prikazuje krstit v mene troch Osôb iba
raz, pravda bude tam, kde sa hovorí
dvakrát.
Vies vsak sám dobre,
aky rozhodujúci vyznam má krst:
Kto
uverí a dá sa pokrstit, bude
spaseny." (Mk 16:16)
Kedze krst je k spaseniu taky potrebny, uz
pápez Stefan I. (+257) proti mienke
niekolkych biskupov rozhodol, ze krst
bludármi udeleny je platny, len ak je
správne udeleny. Preto Cirkev od tych,
ktorí prestupujú z inych
krestanskych vierovyznaní na
katolícku vieru, nevyzaduje vzdy aj krst.
Pokrstit v mene
Pána Jezisa" neznamená nic
iné, ako pokrstit tak, ako to on
prikázal, to znamená v mene
Otca i Syna i Ducha Svätého". Vidno
to uz aj z uvedeného (Sk 19:4-5), totiz,
ze sa nedali pokrstit Jánovym krstom, ale
Jezisovym. Ale este lepsie to vysvitá z
Kor 1:10n, kde apostol Pavol hovorí:
Dakujem
Bohu, ze som nikoho z vás nepokrstil,
okrem Krispa a Gája, aby nik nemohol
povedat, ze ste pokrstení v mojom
mene." Ak Apostol niekoho
pokrstil a ten by sa bol chválil, ze bol
pokrsteny v Pavlovom mene", znamenalo by
to iba tolko, ze bol pokrsteny od Pavla, ako on
krstí, pretoze Pavol urcite nekrstil:
Ja ta krstím v mene Pavla". Tu z
kontextu teda vidno, ze vo vtedajsej reci
byt pokrstenym v mene niekoho"
znamená byt pokrstenym jeho krstom.
A keby som aj uvedené
nebral do úvahy - hoci neviem, v mene
akého dôvodu by som to do
úvahy nemal brat -, je tu este hoci iba
tá vec, ze ak pokrstím v mene
troch Osôb, splnil som obidve tieto
protirecenia", pretoze Pán Jezis je
jednou z tychto troch Osôb. A mal by som
istotu!
Nie Adam, nepísem Ti
toto preto, aby som Ti vzal pokoj, ale preto, ze
viem o lepsom pokoji.
a
naucte ich zachovávat
vsetko" -
Nehovorí: nech sa naucia z knihy!".
A dalej to znamená, ze krestan nie je
jednorazová zálezitost. Krestan
má pocas svojho zivota vzdy viac a viac
poznávat svoju vieru a to pod
vedením autority Cirkvi.
co
som vám
prikázal!" - Slovo
som" znací Jezisa a nie Mojzisa.
Novy Zákon a nie Stary Zákon.
A
hla, ja som s vami po vsetky dni, az do
skoncenia sveta!" -S
apostolmi a s ich nástupcami, to
znamená s Cirkvou. Ako inác
sú myslitelné tieto slová
Pána Jezisa, ked apostoli predsa zomreli.
po
vsetky dni" - To,
co Jezis zalozil, nikdy sa neroz-padne. Okrem
toho tieto slová hovoria o pozemskom
zivote, pretoze tento má
dni
az do skoncenia sveta".
Adam, - ale úprimne!
-, sú tieto slová splnené
niekde viac, ako v katolíckej
Cirkvi?
A opät sú to
slová, ktoré sú
povedané na konci, ked sa hovorí
bez obalu"
(por. Jn
16:29).
A
povedal im: Chodte do celého
sveta a hlásajte evanjelium
vsetkému stvoreniu."
Mk
16:15
Z uvedného
opät vyplyva, ze príkaz platí
nielen pre nich, ale i pre tych, ktorych oni
ustanovia po sebe.
Kto
vás pocúva, mna pocúva,
a kto vami pohrda, mnou pohrda; kto vsak
pohrda mnou, pohrda tym, ktory ma poslal.
Lk
10:16
keby
ani cirkev nechcel poslúchnut, nech ti
je ako pohan a mytnik. Veru hovorím
vám: Co zviazete na zemi, bude
zviazané v nebi, a co rozviazete na
zemi, bude rozviazané v nebi.
Mt
18:17-18
Teda Cirkev má
moc neposlusnych vyobcovat.
Poslúchajte
svojich predstavenych a podriadujte sa im,
lebo oni bdejú nad vasimi dusami a
budú za ne zodpovedat
Hebr
13:17
Dávajte
pozor na seba a na celé stádo,
v ktorom vás Duch Sväty ustanovil
za biskupov, aby ste pásli Boziu
Cirkev
Sk
20:28
Vsimni si, ze tu sa uz
nehovorí o apostoloch, ktorym jedinym
priznávate autoritu.
Okrem toho, ci
môze ovca urcovat pastierovi, ako ju
má pást?
Pas
moje ovce!
Jn
21:17
Co k tomu vsetkému
mám este povedat? Aké
zdôvodnenia Ti mám udat, ked vsetky
tieto slová sú v katolíckej
(vseobecnej) Cirkvi dvetisícrocnou zivou
skutocnostou?
Duch Sväty hovorí
ústami Apostola:
Ba
aj z vás samych povstanú muzi,
co budú prevrátene
hovorit
Sk
20:30
Nehovorí:
Vy odpadnete od jedného muza a
budete prevrátene hovorit." Heretici
odpadli od Cirkvi a nie Cirkev od heretikov.
V tejto súvislosti Ti
uvediem este jednu udalost:
Za istym knazom prisla zena,
adventistka. Dala mu cítat knihu od
Whiteovej. Ked jej ju vracal, povedal jej iba
tolko:
Kristus Pán
povedal:
Ty
si Peter - Skala, a na tejto Skale
vystavím svoju Cirkev a brány
pekelné ju
nepremôzu." A
Whiteová hovorí, ze Cirkev po
roku 313 zanikla. Nuz, vy viac veríte
slecne Whiteovej, ako Kristu
Pánovi!
Toto bolo viac-menej okolo
trvania a ucitelského úradu
Cirkvi.
(pokracovanie)