R

33

V

HOME

OTÁZKY 1 >>> xx

CLÁNKY

REDEMPTORISTI-CSSR

Z DIEL SV. ALFONZA

Ikona Matky Ustavicnej Pomoci

Môj prvy katechizmus

MODLITBY

Iné NASE linky

Iné LINKY pre Vás

Základné informácie o nasej stránke

E-MAIL

33

12
Adventista a katolík

(pokracovanie)
Odpoved na námietky adventistov

Autorita a dôvod na zmenu dna

Stretol som ludí, ktorí mali vycitky svedomia, pretoze sa rúhali Bohu, kradli, luhali,nesvätili Bohu ani jeden den, ale nestretol som este katolíka, ktory by mal vycitky svedomia, pretoze miesto soboty svätí nedelu, alebo ze má na stene nábozenské obrazy. Nie, poradie samo o sebe nepatrí k podstate mravného zákona. Vecou svedomia je to iba vtedy, ak je to urcené oprávnenou autoritou. A toto je práve to, co ta na katolíckej Cirkvi najviac pohorsuje. Pohorsujes sa nad tym, kto a z akého dôvodu, okrem Boha, si mohol dovolit zmenit poradie slávenia sviatocného dna.

Odpoved:

- Mohla si to dovolit Kristova Cirkev,

- pretoze jej Zeních (Mt 9:15; Jn 3:29; Ef 5:23,32;… ) v ten den vstal z mrtvych.

Áno, Adam, sme pri nedeli, pri prvom dni tyzdna.

Teda preco?

Vzkriesenie z mrtvych je podstatou hlásania Evanjelia -blahozvesti (Eu-dobry, angelos -posol). Na dôkaz tohoto tvrdenia, aby som Ti nemusel opisovat takmer cely Novy Zákon, uvediem, bez nejakého zvlástneho vyberania, iba tri miesta z Písma:


Apostoli velkou silou vydávali svedectvo o zmrtvychvstaní Pána Jezisa…

Sk 4:33

Zvestoval totiz Jezisa a zmrtvychvstanie… Ako poculi o vzkriesení z mrtvych, niektorí sa posmievali, iní hovorili: „Vypocujeme ta o tom inokedy."

Sk 17:18,32

Ak sa hlása, ze Kristus bol vzkrieseny z mrtvych, akoze niektorí z vás hovoria, ze zmrtvychvstania niet? Ved ak niet zmrtvychvstania, nebol ani Kristus vzkrie-seny. Ale ak nebol Kristus vzkrieseny, potom je márne nase hlásanie a márna je aj vasa viera… a este stále ste vo svojich hriechoch! Potom aj tí, co zosnuli v Kristovi, sú stratení.

1 Kor 15:12-18


Píses, ze sobota „je pamiatkou stvorenia".

Súhlasím.

Avsak, ako je sobota iba predobrazom toho, co malo príst (por. Kol 2:17), tak je aj to, coho je ona pamiatkou, totiz prvého stvorenia, iba predobrazom iného stvorenia, ktoré sa stalo v nedelu ráno.

Lebo ani obriezka nie je nic, ani neobriezka, ale nové stvorenie.

Gal 6:15

Ved sme jeho dielo, stvorení v Kristovi Jezisovi…

Ef 2:10

Kto je teda v Kristovi, je novym stvorením. Staré sa pominulo a nastalo nové.

2 Kor 5:17

Ak teda Cirkev svätí nedelu, to preto, lebo oslavuje Boha za nové stvorenie. Najvystiznejsí názov pre prvy den tyzdna má rustina, lebo ho pomenovala „voskresenie".

Zit v Novom Zákone a slávit staré stvorenie je predsa nezmyselné. Novy Zákon bez „voskresenia" je ako lúka bez trávy.

Toto teda, Adam, bol dôvod zmeny dna. Keby som ho vsak aj neuviedol, pre veriaceho cloveka, ktorí verí v Krista, ba presnejsie povedané: Kristovi, jeho slovám, by musel stacit nasledujúci argument, slová Pána soboty:

co zviazes na zemi, bude zviazané v nebi, a co rozviazes na zemi, bude rozviazané v nebi.

Mt 16:19

Zaiste to tak bude, lebo ked sa nemôze jedna ciarka v Písme zrusit, tym skôr sa nemôze zrusit celá veta.

Z Tvojho dopisu, Adam, mám takú predstavu o vasom (adventistickom) chápaní Svätého Písma, ze ak narazíte na dve veci, ktoré si „protirecia", dáte za pravdu tej, ktorá sa v Písme viackrát opakuje, alebo ktorá viac vyhovuje vásmu rozumu. A tak, aspon pokial mi z Tvojho listu vysvitá, zdá sa, ze Desat Bozích prikázaní je Ti najistejsích a ostatné sú neisté (alebo, ako si to Ty povedal, „dajú sa vselijako prekrúcat") Ale v Písme musia vsetky „ozubené kolieska" do seba presne zapadat. O tom ta predsa nemusím presvedcovat.

Odvolávas sa na Dekalóg ako na najistejsiu vec a dôvodís to predovsetkym aj tym, ze ho Boh vlastnym prstom napísal na dve kamenné tabule, co je znakom nemennosti a trvanlivosti. A hoci je nezmyslom stavat „proti" sebe slová tabúl a slová Jezisove, predsa len porovnaj, ci dlhsie vydrzia slová vyryté do kamena, alebo slová o ktorych platí:

Nebo a zem sa pominú, ale moje slová sa nepominú.

Mt 24:35 ; Mk 13:31; Lk 21:33

Ked teda vecné Slovo povedalo „co zviazes, bude zviazané…", tak to platí!! Alebo sa nazdávas, ze Jezis, to, co povedal, si najprv dobre nepremyslel? Ze si neuvedomil, akú nesmiernu moc tym dáva do rúk hriesnemu clovekovi? Ci nie preto nechápete tieto i iné slová, lebo nechápete, co Boh hovorí skrze Izaiása:

moje myslienky nie sú vase myslienky a vase cesty nie sú moje cesty… Ako sú nebesá vyvysené nad zem, tak sú moje cesty vysoko od vasich ciest a moje myslienky od vasich myslienok.

Iz 55:8,9

Ze Kristus dal svojej Cirkvi pozoruhodné právomoci a privilégia, je jasné uz z uvedeného vyroku. Znovu si vsak prejdime Písmo (samozrejme, predovsetkym Novy Zákon), aby sa nezdalo, ze uvedeny vyrok je „vytrhnuty" z kontextu.


Jezis pristúpil k nim a povedal im: „ Daná mi je vsetka moc na nebi i na zemi. Chodte teda, ucte vsetky národy a krstite ich v mene Otca i Syna i Ducha Svätého a naucte ich zachovávat vsetko, co som vám prikázal! A hla, ja som s vami po vsetky dni, az do skoncenia sveta."

Mt 28:18-20

„Chodte TEDA" - Posiela ich, pretoze má moc ich poslat. Kto teda nemá túto moc „danú", nemôze posielat.

„ucte" - Teda Cirkev má nielen právo, ale aj povinnost ucit. Bolo by vsak nezmyslom, keby veriaci (ale i neveriaci) nemali povinnost pocúvat ju. Nie, Adam, jednoduchí veriaci nemôzu poucovat, ci - ako to Ty hovorís - „kontrolovat" tych, ktorym Kristus povedal „ucte!". Pretoze ucitelsky úrad Cirkvi nebol zvereny kazdému, ale iba urcenym (Mt 28:16).

„ucte vsetky národy" - Z toho vyplyva, ze to, co tu Jezis hovorí, neplatí len pre tychto jedenástich, ale i pre ich nástupcov, pretoze vsetky národy títo jedenásti nemohli ucit. Nemohli „zapostolovat" ani len tie národy, ktoré na zemeguli existovali len v ich dobe. Co potom napríklad Slovensky národ?!

„a krstite ich" - Teba tiez nepokrstili apostoli. A ak teda tieto príkazy patrili iba apostolom, ako si ta niekto z adventistov dovolil pokrstit?!

„krstite ich v mene Otca i Syna i Ducha Svätého" - Preco, Adam, adventisti krstia iba v mene Syna, ako si bol aj Ty pokrsteny? Teraz sme pri tom, o com som pred chvílou hovoril:

V Písme sa hovorí:

A rozkázal ich pokrstit v mene Jezisa Krista.

Sk 10:48

„Ján krstil krstom pokánia a hovoril ludu, aby uverili v toho, ktory prichádzal po nom, to jest v Jezisa." Ked to poculi, dali sa pokrstit v mene Pána Jezisa.

Sk 19:4-5

Ja vasu interpretáciu Písma chápem asi tak: nakolko v Skutkoch apostolov sa o krste v mene Pána Jezisa hovorí dvakrát a Jezis prikazuje krstit v mene troch Osôb iba raz, pravda bude tam, kde sa hovorí dvakrát.

Vies vsak sám dobre, aky rozhodujúci vyznam má krst: „Kto uverí a dá sa pokrstit, bude spaseny." (Mk 16:16) Kedze krst je k spaseniu taky potrebny, uz pápez Stefan I. (+257) proti mienke niekolkych biskupov rozhodol, ze krst bludármi udeleny je platny, len ak je správne udeleny. Preto Cirkev od tych, ktorí prestupujú z inych krestanskych vierovyznaní na katolícku vieru, nevyzaduje vzdy aj krst.

Pokrstit „v mene Pána Jezisa" neznamená nic iné, ako pokrstit tak, ako to on prikázal, to znamená „v mene Otca i Syna i Ducha Svätého". Vidno to uz aj z uvedeného (Sk 19:4-5), totiz, ze sa nedali pokrstit Jánovym krstom, ale Jezisovym. Ale este lepsie to vysvitá z Kor 1:10n, kde apostol Pavol hovorí: „Dakujem Bohu, ze som nikoho z vás nepokrstil, okrem Krispa a Gája, aby nik nemohol povedat, ze ste pokrstení v mojom mene." Ak Apostol niekoho pokrstil a ten by sa bol chválil, ze bol pokrsteny „v Pavlovom mene", znamenalo by to iba tolko, ze bol pokrsteny od Pavla, ako on krstí, pretoze Pavol urcite nekrstil: „Ja ta krstím v mene Pavla". Tu z kontextu teda vidno, ze vo vtedajsej reci „byt pokrstenym v mene niekoho" znamená byt pokrstenym jeho krstom.

A keby som aj uvedené nebral do úvahy - hoci neviem, v mene akého dôvodu by som to do úvahy nemal brat -, je tu este hoci iba tá vec, ze ak pokrstím v mene troch Osôb, splnil som obidve tieto „protirecenia", pretoze Pán Jezis je jednou z tychto troch Osôb. A mal by som istotu!

Nie Adam, nepísem Ti toto preto, aby som Ti vzal pokoj, ale preto, ze viem o lepsom pokoji.

„a naucte ich zachovávat vsetko" - Nehovorí: „nech sa naucia z knihy!". A dalej to znamená, ze krestan nie je jednorazová zálezitost. Krestan má pocas svojho zivota vzdy viac a viac poznávat svoju vieru a to pod vedením autority Cirkvi.

„co som vám prikázal!" - Slovo „som" znací Jezisa a nie Mojzisa. Novy Zákon a nie Stary Zákon.

„A hla, ja som s vami po vsetky dni, az do skoncenia sveta!" -S apostolmi a s ich nástupcami, to znamená s Cirkvou. Ako inác sú myslitelné tieto slová Pána Jezisa, ked apostoli predsa zomreli.

„po vsetky dni"  - To, co Jezis zalozil, nikdy sa neroz-padne. Okrem toho tieto slová hovoria o pozemskom zivote, pretoze tento má „dni az do skoncenia sveta".

Adam, - ale úprimne! -, sú tieto slová splnené niekde viac, ako v katolíckej Cirkvi?

A opät sú to slová, ktoré sú povedané na konci, ked sa hovorí „bez obalu" (por. Jn 16:29).

A povedal im: „Chodte do celého sveta a hlásajte evanjelium vsetkému stvoreniu."

Mk 16:15

• Z uvedného opät vyplyva, ze príkaz platí nielen pre nich, ale i pre tych, ktorych oni ustanovia po sebe.

 

Kto vás pocúva, mna pocúva, a kto vami pohrda, mnou pohrda; kto vsak pohrda mnou, pohrda tym, ktory ma poslal.

Lk 10:16

…keby ani cirkev nechcel poslúchnut, nech ti je ako pohan a mytnik. Veru hovorím vám: Co zviazete na zemi, bude zviazané v nebi, a co rozviazete na zemi, bude rozviazané v nebi.

Mt 18:17-18

• Teda Cirkev má moc neposlusnych vyobcovat.

 

Poslúchajte svojich predstavenych a podriadujte sa im, lebo oni bdejú nad vasimi dusami a budú za ne zodpovedat…

Hebr 13:17

Dávajte pozor na seba a na celé stádo, v ktorom vás Duch Sväty ustanovil za biskupov, aby ste pásli Boziu Cirkev…

Sk 20:28

• Vsimni si, ze tu sa uz nehovorí o apostoloch, ktorym jedinym priznávate autoritu.

• Okrem toho, ci môze ovca urcovat pastierovi, ako ju má pást?

Pas moje ovce!

Jn 21:17

Co k tomu vsetkému mám este povedat? Aké zdôvodnenia Ti mám udat, ked vsetky tieto slová sú v katolíckej (vseobecnej) Cirkvi dvetisícrocnou zivou skutocnostou?

Duch Sväty hovorí ústami Apostola:

Ba aj z vás samych povstanú muzi, co budú prevrátene hovorit…

Sk 20:30

• Nehovorí: „Vy odpadnete od jedného muza a budete prevrátene hovorit." Heretici odpadli od Cirkvi a nie Cirkev od heretikov.

V tejto súvislosti Ti uvediem este jednu udalost:

Za istym knazom prisla zena, adventistka. Dala mu cítat knihu od Whiteovej. Ked jej ju vracal, povedal jej iba tolko:

Kristus Pán povedal: „Ty si Peter - Skala, a na tejto Skale vystavím svoju Cirkev a brány pekelné ju nepremôzu." A Whiteová hovorí, ze Cirkev po roku 313 zanikla. Nuz, vy viac veríte slecne Whiteovej, ako Kristu Pánovi!


Toto bolo viac-menej okolo trvania a ucitelského úradu Cirkvi.

(pokracovanie)
12
Adventista a katolík

1 - Úvodná strana
2 - Prv nez otocís list - SRDCE ZRODU
3 - CENTRÁLNY PILIER ADVENTISTOV
4 - VYDANIE TEJTO KNIHY
5 - Z DEJÍN ADVENTISTOV
6 - FARBA TEJTO KNIHY
7 - Námietky adventistov proti katolíckej Cirkvi (Vyjadrené jednym z nich)
8 - Odpoved na námietky adventistov - DIALÓG !
9 - Desat Bozích prikázaní a v rámci nich zvlást - SOBOTA
10 - Poradie soboty a prikázanie lásky - I.
11 - Poradie soboty a prikázanie lásky - II. - Desatoro ako také. - Prirodzeny a pozitívny mravny zákon. - Viera a mravy nie je celkom jedno a to isté.
12. - Autorita a dôvod na zmenu dna
13. - Autorita a poslanie.
14. - Hriesnost Cirkvi?
15. - Svätost Cirkvi
16. - SOLA SCRIPTURA? - Jedine Písmo?
17. - Predmetom viery sú TAJOMSTVÁ a nie Desat Bozich prikázaní.
18. "TELEGRAFICKÉ" ODPOVEDE
19. Dalsie námietky adventistov
OTÁZKA OSPRAVEDLNENIA A SPASENIA - ZÁSLUHY A SPÁSA
20. DEDICNY HRIECH
21. TAJOMSTVO BOHOCLOVEKA
22. KRISTOVO MYSTICKÉ TELO
23. SKUTKY A PRAVÁ VIERA
24. NASA JEDNOTA V KRISTOVI
25. PROTIRECENIE A TAJOMSTVO
26. POJEM TAJOMSTVA
27. ZÁSLUHY A SPÁSA - CO NA TO BIBLIA?
STRUCNE ZHRNUTIE
28. Sobota
29. Nedela
30. Cisté a necisté jedlá
31. Maly roh

HOME - Spät na »REDEMPTIO - VYKÚPENIE«
Spät k ZOZNAMU CLÁNKOV