R

33

V

HOME

OTÁZKY 1 >>> xx

CLÁNKY

REDEMPTORISTI-CSSR

Z DIEL SV. ALFONZA

Ikona Matky Ustavicnej Pomoci

Môj prvy katechizmus

MODLITBY

Iné NASE linky

Iné LINKY pre Vás

Základné informácie o nasej stránke

E-MAIL

33

14
Adventista a katolík

(pokracovanie)
Odpoved na námietky adventistov

HRIESNOST CIRKVI?

 A ako si mozno, Adam, pamätás, argument, ktory si mi nakoniec najviac predkladal, s ktorym sme koncili, na ktorom sme si prestali „rozumiet" (ak nechcem povedat: dôverovat), bol hriesnost katolíckej Cirkvi. Aj teraz, po deviatich rokoch mi píses:

S katolíkmi, jednoduchymi clenmi, sa casto stretávam a „ovocie" daného stavu pozorujem kazdy den. A znova Ti opakujem: „Falosné nábozenstvo plodí falosny zivot."

A na inom mieste mi píses:

…a nevidís dôsledky (ovocie) tohto stavu v minulosti i v súcasnosti. A Pán Jezis povedal, ze strom poznat po ovocí…

Co ja na to?

Nuz, musím sa Ti priznat a vlastne aj ospravedlnit, ze som dost dlho vsetkych, ktorí vzdy vytahovali tento argument proti katolíckej Cirkvi, pokladal za ludí zlej vôle. Ale spoznal som, ze som tento problém podcenoval. Teraz viem, ze nie kazdy, kto tymto argumentuje je celkom bez dobrej vôle, pretoze uznávam, ze hriesnost nás katolíkov je velkou prekázkou na ceste ku katolíckej Cirkvi. Zaiste aj na katolíkov, a predovsetkym na katolíkov, sa vztahujú slová Ducha Svätého, ktoré napísal Apostol svojim bratom:

… pre vás sa pohania rúhajú Boziemu menu.

Rim 2:24

Toto je vsak iba jedna stránka veci.

Ale zostanme teraz pri nej!

 

Ak za kritérium pravosti Cirkvi - a teda aj nábozenstva, ktoré ona hlása - pokladás bezhriesnost jej clenov, potom ziadna cirkev nie je pravá pretoze:

vsetci zhresili
Rim 5:12

Ak hovoríme, ze nemáme hriech, klameme sami seba a nie je v nás pravda.

1 Jn 1:8

Ak hovoríme, ze sme nezhresili, jeho robíme luhárom a nie je v nás jeho slovo.

1 Jn 1:10

Predpokladám, Adam, ze i keby som Ti tieto argumenty neuviedol, nikdy by ta nenapadlo tvrdit, ze advetisti sú bez hriechu.

Ale potom ani adventistická cirkev nie je pravá, lebo aj jej clenovia hresia.

Áno, viem, je tu este druhá moznost. Ba vlastne je tu uz iba druhá moznost: ze sa totiz pokladáte za mensich hriesnikov, ako sú katolíci. Ale ci nevyzerá v tomto prípade vás postoj potom tak, ako toho cloveka, ktory sa - aspon podla mna dobromyselne, lebo i sám som sa uz pri takomto postoji „nachytal" - modlil:

Boze, dakujem ti, ze nie som ako… tento…

Lk 18:11

A myslím, ze vies dobre, ako ten clovek pred Bohom obstál.

Ci pre vás neplatia slová Jezisa Krista:

Nesúdte a nebudete súdení. Neodsudzujte a nebudete odsúdení!

Lk 6:37

 

Nuz ale, keby neplatili, nech adventisti prví hodia do katolíkov „kamen" (Jn 8:7).

Alebo, ze by bola mozná este tretia nemozná moznost? Prepác, Adam, za tento krkolomny zvrat, ale pouzil som ho len preto, lebo ak chces povedat, ze sa nepokladáte za mensích hriesnikov, ako sú katolíci, tak potom nechápem, co si chcel tym povedat, ked poukazujes na hriesnost katolíkov?

 

Este sa trochu vrátim!

Ak pravost hlásania závisí od toho, kolko clenovia tej-ktorej cirkvi hresia, potom kazdá cirkev by musela - podla Tvojho ponímania - hlásat bludy, a to viac alebo menej, pretoze v kazdej clenovia hresia. Ci nie? Ved, ak to podla Teba platí o katolíkoch, preco by to nemalo platit aj o adventistoch?

Jezis povedal: „Naucte ich zachovávat vsetko, co som vám prikázal!". Ale kto ta môze naucit „vsetko", ked by pravost hlásania mala závisiet od bezhriesnosti?!

Tu práve osvedci svoju vieru, ci verís, ze Boh má moc podat Ti neomylne svoju náuku skrze omylnych ludí!

Dalej, je podstatny rozdiel, ci ukazujeme ludom do blata alebo ci im ukazujeme do svetla. Ukazovat do blata, to po prvé nikoho nepovzbudí, po druhé ponizuje toho, o ktorom hovoríme, a za tretie, a najhorsie, ze skodíme sami sebe, pretoze sa oberáme o Boziu pomoc, lebo je napísané: „Boh pysnym odporuje, ale pokornym dáva milost!" (1Pt 5:5)

Pretoze láska „nemyslí na zlé" (1 Kor 13:5), nechcem tu ani ja pocítat so zlomyselnostou, so zlou vôlou, ale predpokladám neuvedomenie si veci.

Vec sa totiz má tak, ze ak rybár chce, aby ryba zhltla hácik, obalí ho chutnym - aspon pre rybu - cervom. Ak chce zly duch, aby clovek zjedol jeho „hácik", obalí ho tym, co clovekovi najviac chutí a to je velkost. Ukazuje mu na hriechy inych: „Pozri, akych hriechov sa tento dopústa! Ty také nerobís." - Jednoduchy trik, ale velmi úcinny! - „Naozaj, ja taky nie som! Ja také daco nerobím! Nóó… aspon tak casto sa mi to nestalo." - myslí si clovek a v podvedomí mu ostáva: „Som na tom teda lepsie. Som cnostnejsí." - Tak pouzil blízneho za schodík na ktory vystúpil, aby sa zdal sám sebe velkym. A zjedol s tym aj „hácik" - upadol do najosklivejsieho hriechu: pychy.

Nie, nepísem Ti to preto, aby som Ti ukázal, ze adventisti majú tento hriech, pretoze si nemyslím ze by sme my do neho neupadali. Ide len o to, ze tento problém je v duchovnom zivote ak nie najväcsí, tak istotne jeden z najväcsích. Jeho podstatu som Ti práve povedal. V praktickom zivote vsak má mnoho foriem, ktoré sa nedajú vzdy hned a lahko rozoznat. Z jednej strany clovek uteká od pychy a z druhej strany jej bezí rovno do nárucia. Len s Bozou pomocou môze clovek zvítazit, lepsie povedané „vítazit" nad samolúbostou. Svätci sa najviac báli toho, ze uveria vo vlastnú svätost a preto sa pokorovali, kde sa len dalo, podla slov Písma: „V pokore pokladajte jeden druhého za vyssieho." (Fil 2:3) Sv. Vincent napríklad, ked prisiel do niektorého mesta, modlil sa, aby Boh netrestal mesto preto, ze do neho vstúpil taky velky hriesnik (myslel tym seba samého). Vsetci svätci boli presvedcení o svojej nicote. A ze toto presvedcenie nebolo u nich iba slovo, prázdna fráza, to dokázali skutkami svojho zivota. Vtipne vystihuje tento problém sv. Frantisek Salezsky, ked hovorí, ze samolúbost zomiera pol hodiny po smrti cloveka.

Tymto som chcel povedat, ze diabol velmi dobre pozná ludskú psychiku a vie, kde je clovek najzranitelnejsí. Obzri sa len dookola! Samá kritika! Ci v profánnom, ci v nábozenskom zivote. A jedno má táto kritika spolocné: ten druhy je hriesnik, nie ja.

Vycítal si mi niekolkokrát, preco katolícka Cirkev trpí ludí vlaznych alebo neplniacich si povinnosti. Podla Teba by ich mala vylúcit. Cirkev by mala drzat iba kvalitnych clenov, aby nebola svetu na pohorsenie.

Velmi lákavá myslienka!

I pre mnohych katolíkov!

Ale kto takto zmysla, chytá sa na ten isty „hácik", o ktorom som pred chvílou horovil, pretoze zaiste sa pocíta za jedného z tych „kvalitnych" clenov.

Prejdime si zase Písmo!



Ked potom Jezis sedel v dome za stolom, prisli mnohí mytnici a hriesnici a stolovali s ním a s jeho uceníkmi. Ked to videli farizeji, hovorili jeho uceníkom: „Preco vás ucitel jedáva s mytnikmi a hriesnikmi?" On to zacul a povedal: „Lekára nepotrebujú zdraví, ale chorí. Chodte a naucte sa, co to znamená: »Milosrdenstvo chcem, a nie obetu.« Neprisiel som volat spravodlivych, ale hriesnikov."

Mt 9:10-13

• Cirkev je pre hriesnikov.

Hla, pazravec a pijan, priatel mytnikov a hriesnikov!

Mt 11:19

• Ako na Jezisa, tak aj na jeho Cirkev dnes padajú slová: „Hla, priatelka hriesnikov! Nemôze byt od Boha!"

 

Sluhovia mu povedali: »Chces, aby sme sli a vyzbierali ho?« On odpovedal: »Nie, lebo pri zbieraní kúkola by ste mohli vytrhnút aj psenicu. Nechajte oboje rást az do zatvy.«

Mt 13:28-30

• Nech ta teda nepohorsuje kúkol v katolíckej Cirkvi, pretoze Cirkev

…zachytáva vsetky druhy. Ked je plná, vytiahnu ju na breh, pasadajú si, dobré vyberú do nádob a zlé vyhodia von. Tak bude aj na konci sveta.

Mt 13:47-49

Nalomenú trst nedolomí, hasnúci knôtik nedohasí.

Mt 12:20-21

• Vid prípad Judása! Vedeli o nom, ze je zlodej a predsa mu Jezis dával sancu do poslednej chvíle. Nevylúcili ho spomedzi seba.

Bratia, keby aj niekoho pristihli pri nejakom poklesku… napravte ho v duchu miernosti; a daj si pozor, aby si aj ty neupadol do pokusenia.

Gal 6:1

 

Lebo ak príde na vase zhromazdenie muz so zlatym prstenom a v skvostnom rúchu a príde aj chudobny v chatrnom odeve…

Jak 2:2

• Aky kontrast uz v prvotnej Cirkvi! A predsa Duch Lásky hovorí: „Dobre robíte" (Jak 2:8), ak ani bohácov nevylucujete zo svojho zhromazdenia, len im, pre ich bohatstvo, nesmiete dávat prednost pred chudobnymi. Avsak iny duch volá: „Cirkev je prílis benevolentná!"



A ze keby sme z prvotnej Cirkvi vypichli len zlé stránky a len tie neprestajne omielali, ze by tá vyzerala práve tak blede, ako blede teraz vyzerá katolícka Cirkev v Tvojich ociach, pozrime sa dalej!

 



Apostol Pavol píse Galatanom:

Kdeze je teda vasa blazenost?

Gal 4:15

Ale ak sa medzi sebou hryziete a zeriete, dajte si pozor, aby ste sa navzájom neponicili.

Gal 5:15

Korintanom píse:

Uz vôbec to je u vás chyba, ze sa súdite medzi sebou!… krivdíte a skodíte, a to bratom!

1 Kor 6:7-8

Pozri, co píse apostol Jakub:

Odkial sú medzi vami boje a odkial rozbroje?… Ziadostiví ste, a nemáte. Vrazdíte a závidíte, a nemôzete nic dosiahnut. Hádate sa a bojujete. Nic nemáte, lebo neprosíte. Prosíte, a nedostávate, lebo zle prosíte; chcete to vyuzit na svoje náruzivosti.

4:1-4

Teraz pozri, co odkazuje Jezis pergamskej cirkvi:

Mám vsak nieco proti tebe: ze más tam takych, co sa pridrzajú Balaamovho ucenia.

Zjv 2:14

Co odkazuje sardskej cirkvi:

Tvoje skutky nenachádzam dokonalé pred mojím Bohom… rob pokánie… Ale más v Sardách zopár ludí, ktorí si neposkvrnili odev. Tí budú so mnou chodit v bielom, lebo sú toho hodní.

3:2-4

Laodicejskej cirkvi:

Poznám tvoje skutky, ze nie si ani studeny ani horúci. Kiez by si bol studeny alebo horúci! Takto, ze si vlazny, ani horúci ani studeny, uz-uz ta vyplúvam z úst.

3:15-16



Vo Svätom Písme je este viac príkladov, ale toto stací!

Cirkev je matkou. A matka, ak sa jej niektorí synovia mravne pokazia, nevyhána ich hned z domu. Nepozerá sa, co o jej rodine hovorí svet, neposlúcha, ked jej radia, aby uz konecne prísne zakrocila, ale trpí, modlí sa, dohovára, napomína a predovsetkym caká. Lebo tak jej to diktuje láska. A tá istá láska ju v jednom prípade donúti vyhnat hriesnika z domu a to vtedy, ked tazko ohrozuje alebo zvádza na zlé aj ostatné jej deti. A tak je to aj v katolíckej Cirkvi, ked musí exkomunikovat - vylúcit z Cirkvi.

A este jedna vec ohladom hriesnosti!

Kto má väcsie poznanie, môze viac zhresit. Vid Lukás 12:47! Ked sa teda katolíkom tak vehementne vytyka ich hriesnost, a tie isté chyby sa u nich vidia niekolko násobne väcsie, ako u inych, tym, i ked si to málokto uvedomuje, vlastne priznáva, ze pravdu predpokladá v katolíckej Cirkvi. Bol by Judás taky príslovecny, keby nebol clenom Kristovej Cirkvi?!

No ako ani hriech Judása, ani chyby ostatnych apostolov a prvych krestanov nemohli znicit to, co Bohoclovek zalozil, tak Cirkev nemôzu znicit ani velké hriechy niektorych pápezov, biskupov, ci prostych veriacich.

 

Dost vsak bolo tmy!

Aj ju vsak bolo treba osvetlit.

 

Pozrime sa teraz do svetla!

(pokracovanie)
14
Adventista a katolík

1 - Úvodná strana
2 - Prv nez otocís list - SRDCE ZRODU
3 - CENTRÁLNY PILIER ADVENTISTOV
4 - VYDANIE TEJTO KNIHY
5 - Z DEJÍN ADVENTISTOV
6 - FARBA TEJTO KNIHY
7 - Námietky adventistov proti katolíckej Cirkvi (Vyjadrené jednym z nich)
8 - Odpoved na námietky adventistov - DIALÓG !
9 - Desat Bozích prikázaní a v rámci nich zvlást - SOBOTA
10 - Poradie soboty a prikázanie lásky - I.
11 - Poradie soboty a prikázanie lásky - II. - Desatoro ako také. - Prirodzeny a pozitívny mravny zákon. - Viera a mravy nie je celkom jedno a to isté.
12. - Autorita a dôvod na zmenu dna
13. - Autorita a poslanie.
14. - Hriesnost Cirkvi?
15. - Svätost Cirkvi
16. - SOLA SCRIPTURA? - Jedine Písmo?
17. - Predmetom viery sú TAJOMSTVÁ a nie Desat Bozich prikázaní.
18. "TELEGRAFICKÉ" ODPOVEDE
19. Dalsie námietky adventistov
OTÁZKA OSPRAVEDLNENIA A SPASENIA - ZÁSLUHY A SPÁSA
20. DEDICNY HRIECH
21. TAJOMSTVO BOHOCLOVEKA
22. KRISTOVO MYSTICKÉ TELO
23. SKUTKY A PRAVÁ VIERA
24. NASA JEDNOTA V KRISTOVI
25. PROTIRECENIE A TAJOMSTVO
26. POJEM TAJOMSTVA
27. ZÁSLUHY A SPÁSA - CO NA TO BIBLIA?
STRUCNE ZHRNUTIE
28. Sobota
29. Nedela
30. Cisté a necisté jedlá
31. Maly roh

HOME - Spät na »REDEMPTIO - VYKÚPENIE«
Spät k ZOZNAMU CLÁNKOV